Powrót

POIiŚ 5.2-3 Prace na liniach kolejowych nr: 132, 147, 161, 180, 188, 654, 657 na odcinkach Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Mysłowice oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

Projekt obejmuje przywrócenie pierwotnych parametrów technicznych na następujących odcinkach linii kolejowych:

  • nr 132 na odcinku Bytom – Zabrze Biskupice od km 18,920 do km 22,546 o długości 3,626 km (TEN-T);
  • nr 147 na odcinku Zabrze Biskupice – Maciejów Płn. od km - 0,613 do km 7,700 o długości 8,313 km (w TEN-T od km -0,501 – 7,700 );
  • nr 161 na odcinku Katowice Szopienice Płn. – Chorzów Stary, od km 0,000 do km 1,450 o długości 1,450 km (TEN-T);
  • nr 180 na odcinku Dorota – Mysłowice Brzezinka, od km 0,055 do km 15,616 o długości 15,561 km (poza TEN-T);
  • nr 188 stacja Bytom Bobrek, tor 3 od km 20,300 do km 20,900 o długości 0,600 km (TEN-T);
  • nr 654 na odcinku Szabelnia – Katowice Szopienice Płn., od km 1,230 do km 1,359 o długości 0,129 km (TEN-T);
  • nr 657 na odcinku Katowice Szopienice Płn. – Stawiska SK1 R2, od km 0,000 do km 0,250 o długości 0,250 km (TEN-T).

Łączna długość odcinków objętych Projektem wynosi 29,929 km, z czego w sieci bazowej towarowej TEN-T – 14,256 km.

CEL PROJEKTU

  • poprawa przepustowości linii kolejowych;
  • poprawa bezpieczeństwa przewozów;
  • likwidacja ograniczeń prędkości związanych ze złym stanem technicznym torów;
  • skrócenie czasu przewozu ładunków transportem kolejowym;
  • zmniejszenie oddziaływania transportu na środowisko.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

494 207 386,01 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

255 694 397,04 PLN 

* Źródło: ANEKS nr 3 z dnia 10.05.2024 r. do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.02.00-00-0042/18 do Projektu Prace na liniach kolejowych nr 132, 138, 147, 161, 180, 654, 655, 657, 658, 699 na odcinku Gliwice – Bytom – Chorzów Stary – Mysłowice Brzezinka – Oświęcim oraz Dorota – Mysłowice Brzezinka  (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

419 725 130,42 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

140 091 059,75 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2017 – 2024

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA

FILMY