Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno - Ełk
ZAKRES PROJEKTU
- modernizacja 4 stacji, 14 przystanków osobowych, budowa 1 przystanku osobowego (Pisz Wschodni) oraz likwidacja 1 przystanku osobowego (Karwica Mazurska);
- wymiana nawierzchni torowej na całej długości odcinka;
- remont mostów i przepustów;
- remont przejazdów w poziomie szyn;
- odbudowa stacji Spychowo i Drygały;
- rozbudowa LCS Szczytno o stacje: Drygały, Spychowo i Pisz.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI
- podniesienie prędkości maksymalnej do 120 km/h;
- skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 1h 4 min - z 2h 54 min do ok. 1h 50 min w relacji Szczytno - Ełk;
- skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 1h 4 min - z 3h 35 min do ok. 2h 31 min w relacji Olsztyn - Szczytno - Ełk.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
388 088 792,36 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *
256 272 615,95 PLN
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU PLK S.A. *
367 166 573,62 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ PLK S.A. *
248 283 219,07 PLN
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU PKP S.A. *
20 922 218,74 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ PKP S.A. *
7 989 396,88 PLN
* Źródło: ANEKS nr 5 z dnia 18.07.2023 r. do Umowy o dofinansowanie nr POPW.03.01.00-00-0009/17-00 (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)
WARTOŚĆ PROJEKTU **
341 655 797,73 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **
43 814 685,72 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU **
2017 – 2023
** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 14.11.2023 r.