Powrót

Prace na linii kolejowej nr 219 na odcinku Szczytno - Ełk

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Polska Wschodnia, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

ZAKRES PROJEKTU

  • modernizacja 4 stacji, 14 przystanków osobowych, budowa 1 przystanku osobowego (Pisz Wschodni) oraz likwidacja 1 przystanku osobowego (Karwica Mazurska);
  • wymiana nawierzchni torowej na całej długości odcinka; 
  • remont mostów i przepustów;
  • remont przejazdów w poziomie szyn;
  • odbudowa stacji Spychowo i Drygały;
  • rozbudowa LCS Szczytno o stacje: Drygały, Spychowo i Pisz.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI

  • podniesienie prędkości maksymalnej do 120 km/h;
  • skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 1h 4 min - z 2h 54 min do ok. 1h 50 min w relacji Szczytno - Ełk;
  • skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich o ok. 1h 4 min - z 3h 35 min do ok. 2h 31 min w relacji Olsztyn - Szczytno - Ełk.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

388 088 792,36 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

256 272 615,95 PLN

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU PLK S.A. *

367 166 573,62 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ PLK S.A. *

248 283 219,07 PLN

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU PKP S.A. *

20 922 218,74 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ PKP S.A. *

7 989 396,88 PLN

* Źródło: ANEKS nr 5 z dnia 18.07.2023 r. do Umowy o dofinansowanie nr POPW.03.01.00-00-0009/17-00 (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

341 655 797,73 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

43 814 685,72 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2017 – 2023

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 14.11.2023 r.


Zdjęcia