Prace na linii kolejowej nr 32 na odcinku Białystok - Bielsk Podlaski (Lewki)
ZAKRES PROJEKTU
- 6 przebudowanych stacji i przystanków;
- 3 nowe przystanki osobowe: Orzechowicze, Hryniewicze, Nowe Miasto;
- 25 przebudowanych przejazdów kolejowo- drogowych;
- budowa 12 obiektów inżynieryjnych - mosty, przepusty;
- remont 16 obiektów inżynieryjnych - mosty, przepusty, kładka dla pieszych;
- 15 wymienionych rozjazdów;
- 7 km wymienionych torów.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI
- poprawa komfortu obsługi podróżnych na stacjach, przystankach i dostosowanie ich do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się̨;
- poprawa dostępu do kolei dzięki budowie nowych przystanków;
- większy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego, drogowego, podróżnych oraz przewożonych ładunków;
- wzrost prędkości pociągów do max. 120 km/h dla pociągów pasażerskich i 80 km/h dla pociągów towarowych.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
140 389 345,53 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *
92 079 549,32 PLN
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU PLK S.A. *
82 066 719,74 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ PLK S.A. *
56 156 631,70 PLN
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU PKP S.A. *
58 322 625,79 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ PKP S.A. *
35 922 917,62 PLN
* Źródło: ANEKS nr 2 z dnia 13.07.2021 r. do Umowy o dofinansowanie nr POPW.03.01.00-00-0004/17-00 (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)
WARTOŚĆ PROJEKTU **
66 699 983,50 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **
9 902 041,77 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU **
2017 – 2021
** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 14.11.2023 r.