Powrót

Prace na linii kolejowej nr 52 Lewki – Hajnówka

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Polska Wschodnia, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

ZAKRES PROJEKTU

  • 27 km wymienionych torów;
  • 22 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe;
  • 11 nowo wybudowanych obiektów inżynieryjnych - mosty i przepusty;
  • budowa nowego przystanku: Mikłasze;
  • 6 przebudowanych stacji i przystanków.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI

  • poprawa parametrów linii i możliwość́ przywrócenia ruchu pociągów pasażerskich na trasie;
  • poprawa komfortu obsługi podróżnych na stacjach, przystankach i dostosowanie ich do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się̨;
  • poprawa dostępu do kolei dzięki budowie nowych przystanków;
  • większy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego, drogowego, podróżnych oraz przewożonych ładunków;
  • wzrost prędkości pociągów do 100 km/h dla pociągów pasażerskich i 60 km/h dla pociągów towarowych.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

117 082 860,47 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

74 690 734,91 PLN

* Źródło: ANEKS nr 5 z dnia 18.08.2022 do Umowy o dofinansowanie nr POPW.03.01.00-00-0006/17-00 (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

96 044 618,46 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

18 958 236,72 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2017 – 2021

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 14.11.2023 r.


Zdjęcia