Powrót
Prace na linii kolejowej nr 52 Lewki – Hajnówka
ZAKRES PROJEKTU
- 27 km wymienionych torów;
- 22 przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe;
- 11 nowo wybudowanych obiektów inżynieryjnych - mosty i przepusty;
- budowa nowego przystanku: Mikłasze;
- 6 przebudowanych stacji i przystanków.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI
- poprawa parametrów linii i możliwość́ przywrócenia ruchu pociągów pasażerskich na trasie;
- poprawa komfortu obsługi podróżnych na stacjach, przystankach i dostosowanie ich do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się̨;
- poprawa dostępu do kolei dzięki budowie nowych przystanków;
- większy poziom bezpieczeństwa ruchu kolejowego, drogowego, podróżnych oraz przewożonych ładunków;
- wzrost prędkości pociągów do 100 km/h dla pociągów pasażerskich i 60 km/h dla pociągów towarowych.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
117 082 860,47 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *
74 690 734,91 PLN
* Źródło: ANEKS nr 5 z dnia 18.08.2022 do Umowy o dofinansowanie nr POPW.03.01.00-00-0006/17-00 (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)
WARTOŚĆ PROJEKTU **
96 044 618,46 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **
18 958 236,72 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU **
2017 – 2021
** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 14.11.2023 r.