Powrót

Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra. Modernizacja nawierzchni torowej wraz z robotami podtorowymi. Modernizacja peronów. Reelektryfikacja wraz z robotami elektroenergetycznymi. Modernizacja obiektów inżynieryjnych oraz roboty w branży konstrukcyjnej. Modernizacja w zakresie teletechniki i automatyki kolejowej. 

W ramach projektu w roku 2016 uruchomione zostały umowy: 

  • Modernizacja peronów, wiat peronowych oraz przejść pod torami w st. Jelenia Góra, Modernizacja nawierzchni kolejowej  wraz z robotami towarzyszącymi, tor nr 1 szlak Marciszów - Janowice Wielkie,
  • Reelektryfikacja szlaku Smolec Kąty Wrocławskie: Opracowanie dokumentacji technicznej przez eksperta dla zadania: „Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra",
  • Modernizacja tunelu liniowego w km 118,700,
  • Dostosowanie wiat peronowych na peronach nr 2 i 3 do potrzeb montażu SDIP.

Zamówienie dodatkowe:

  • Modernizacja peronów, wiat peronowych oraz przejść pod torami w st. Jelenia Góra.

Zamówienie uzupełniające:

  • Modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, tor nr 1 szlak Marciszów – Janowice Wielkie.
  • Reelektryfikacja toru nr 1 i 2 na szlaku Wojanów - Jelenia Góra.

CELE PROJEKTU

  • zwiększenie prędkości,
  • zmniejszenie kosztów obsługi i utrzymania linii,
  • zmniejszenie uciążliwości dla środowiska,
  • zwiększenie możliwości wywozu kruszyw z Dolnego Śląska,
  • uatrakcyjnienie oferty przejazdowej.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • likwidacja ograniczeń prędkości,
  • przywrócenie prędkości rozkładowej,
  • zwiększenie bezpieczeństwa ruchu podróżnych,
  • podniesienie sprawności eksploatacyjnej,
  • zmniejszenie nakładów związanych z utrzymaniem linii,
  • podniesienie stanu obsługi podróżnych. 

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE

Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

76 491 450,30 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2010 – 2017

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.