Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra
ZAKRES PROJEKTU
Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra. Modernizacja nawierzchni torowej wraz z robotami podtorowymi. Modernizacja peronów. Reelektryfikacja wraz z robotami elektroenergetycznymi. Modernizacja obiektów inżynieryjnych oraz roboty w branży konstrukcyjnej. Modernizacja w zakresie teletechniki i automatyki kolejowej.
W ramach projektu w roku 2016 uruchomione zostały umowy:
- Modernizacja peronów, wiat peronowych oraz przejść pod torami w st. Jelenia Góra, Modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, tor nr 1 szlak Marciszów - Janowice Wielkie,
- Reelektryfikacja szlaku Smolec Kąty Wrocławskie: Opracowanie dokumentacji technicznej przez eksperta dla zadania: „Modernizacja linii kolejowej nr 274 Wrocław – Zgorzelec na odcinku Wrocław – Jelenia Góra",
- Modernizacja tunelu liniowego w km 118,700,
- Dostosowanie wiat peronowych na peronach nr 2 i 3 do potrzeb montażu SDIP.
Zamówienie dodatkowe:
- Modernizacja peronów, wiat peronowych oraz przejść pod torami w st. Jelenia Góra.
Zamówienie uzupełniające:
- Modernizacja nawierzchni kolejowej wraz z robotami towarzyszącymi, tor nr 1 szlak Marciszów – Janowice Wielkie.
- Reelektryfikacja toru nr 1 i 2 na szlaku Wojanów - Jelenia Góra.
CELE PROJEKTU
- zwiększenie prędkości,
- zmniejszenie kosztów obsługi i utrzymania linii,
- zmniejszenie uciążliwości dla środowiska,
- zwiększenie możliwości wywozu kruszyw z Dolnego Śląska,
- uatrakcyjnienie oferty przejazdowej.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- likwidacja ograniczeń prędkości,
- przywrócenie prędkości rozkładowej,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu podróżnych,
- podniesienie sprawności eksploatacyjnej,
- zmniejszenie nakładów związanych z utrzymaniem linii,
- podniesienie stanu obsługi podróżnych.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
76 491 450,30 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2010 – 2017
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.