Powrót

Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE

Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

1 688 468 856,00 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2010 – 2026

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 4 - CENTRALNA MAGISTRALA KOLEJOWA ETAP I

ZAKRES PROJEKTU

Modernizacja linii kolejowej nr 4 w zakresie obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej, przebudowy posterunków ruchu, urządzeń srk. Likwidacja przejazdów kolejowo-drogowych oraz modernizacja układu zasilania sieci trakcyjnej.

CELE PROJEKTU

  • skrócenie czasu jazdy na linii CMK
  • modernizacja sieci TEN-T na długości 160,125 km linii (3,14% sieci kolejowej w Polsce)
  • zmniejszenie zatrudnienia z uwagi na likwidację przejazdów kategorii A
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu poprzez zabudowę nowoczesnych komputerowych systemów srk
  • likwidacja skrzyżowań w poziomie szyn

WARTOŚĆ PROJEKTU

95 219 468,20 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

65 827 300,00 PLN

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 4 - CENTRALNA MAGISTRALA KOLEJOWA ETAP II

ZAKRES PROJEKTU

Dokończenie modernizacji linii kolejowej nr 4 w zakresie obiektów inżynieryjnych, sieci trakcyjnej, przebudowy posterunków ruchu, urządzeń srk i likwidacji przejazdów kolejowo- drogowych oraz zaprojektowanie i wdrożenie systemu ERTMS/ETCS poziom 2 wraz z zabudową Lokalnego Centrum Sterowania w Idzikowicach oraz nowej samoczynnej blokady liniowej pozwalającej na prowadzenie ruchu z prędkością do 250 km/h na linii kolejowej nr 4.

CELE PROJEKTU

  • skrócenie czasu jazdy na linii CMK,
  • zmniejszenie zatrudnienia z uwagi na likwidację przejazdów kategorii A i B,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu poprzez zabudowę nowoczesnych komputerowych systemów srk,
  • likwidacja skrzyżowań w poziomie szyn.

WARTOŚĆ PROJEKTU

1 425 207 886,50 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

1 123 695 226,38 PLN