Modernizacja linii kolejowej Rzeszów – Warszawa przez Kolbuszową, etap II
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
124 543 407,50 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2016 – 2023
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ RZESZÓW – WARSZAWA PRZEZ KOLBUSZOWĄ, ETAP II
ZAKRES PROJEKTU
Przedsięwzięcie obejmuje opracowanie dokumentacji na budowę mijanki w Majdanie Królewskim oraz opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych polegających na:
- budowie peronu w miejscowości Chmielów;
- wydłużeniu peronu w Głogowie Małopolskim;
- odwodnieniu budynku nastawni dysponującej „Kb” w Kolbuszowej;
- rozbiórce peronów w miejscowościach Widełka i Cmolas.
CELE PROJEKTU
Celami przedsięwzięcia są: zwiększenie oferty przewozowej, zwiększenie niezawodności usług transportowych realizowanych przez kolej, poprawa bezpieczeństwa transportu kolejowego.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- podwyższenie standardów technicznych linii,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu,
- poprawa jakości usług,
- poprawa przepustowości,
- polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników,
- podniesienie efektywności użytkowania linii kolejowej.
WARTOŚĆ PROJEKTU
2 967 124,97 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
1 800 963,27 PLN
PRACE NA LINII KOLEJOWEJ NR 71 OCICE – RZESZÓW
ZAKRES PROJEKTU
Przedsięwzięcie obejmować będzie elektryfikację linii kolejowej nr 71 Ocice - Rzeszów, usunięcie kolizji, wycinki, przyłączenie układu zasilania do sieci dystrybucji, budowę mijanki Majdan Królewski oraz dobudowę dwóch prawoskrętów na drodze publicznej w rejonie przejazdu w km 61,696.
CELE PROJEKTU
Celami przedsięwzięcia są: zwiększenie oferty przewozowej, zwiększenie niezawodności usług transportowych realizowanych przez kolej, poprawa bezpieczeństwa transportu kolejowego.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- podwyższenie standardów technicznych linii,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu,
- zmniejszenie skutków negatywnego oddziaływania na środowisko,
- poprawa jakości usług, skrócenie czasu podróżowania,
- poprawa przepustowości,
- polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników,
- podniesienie efektywności użytkowania linii kolejowej.
WARTOŚĆ PROJEKTU
134 349 791,00 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
84 742 220,62 PLN