Prace inwestycyjne na przejściu granicznym Medyka - Mościska II
ZAKRES PROJEKTU
Zaplanowany zakres projektu obejmuje dostosowanie stacji Medyka do obsługi pociągów o długości 900 m poprzez przebudowę układu grupy torów 1520 mm wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.
Dla poprawy stanu technicznego infrastruktury prowadzącej do terminali przeładunkowych zakres projektu obejmuje również rewitalizacje:
- Linii 121 Medyka – Chałupki Medyckie, tor nr 1 prowadzący do bocznicy CTL Północ - Hala w Medyce,
- Linii 92 tor 312 i 282 – tory dojazdowe do terminalu PKP CARGO Connect Centrum Obsługi Granicznej w Medyce,
- Linii 91 tor nr 50 i 2A dojazd do terminalu Rozlewni Paliw Orlen w stacji Żurawica,
- Linii nr 613 Żurawica ŻRC – Hurko tor nr 1. (łącznica)
- Linia 120 i 123 Hurko – Krówniki.
W wyniku realizacji zadania zakłada się wykonać następujące wskaźniki: Modernizacja torów 17,78 km; modernizacja torów GZ - 8,69 km, 70 rozjazdów oraz 39 obiektów inżynieryjnych.
CELE PROJEKTU
Poprawa bezpieczeństwa, zmniejszenie kosztów bieżącego utrzymania infrastruktury, zapewnienie efektywnej trasy objazdowej dla linii nr 3. Sieć trakcyjna będzie spełniać wymogi dla V = 160 km/h. Prace pozwolą na uzyskanie dogodnej trasy objazdowej dla planowanego do modernizacji odcinka Sochaczew – Swarzędz znajdującego się w ciągu linii E20. Wprowadzenie odpowiednio przygotowanej trasy objazdowej umożliwi świadczenie usług na właściwym poziomie w okresie prowadzenia prac modernizacyjnych, co jest szczególnie ważne z punktu widzenia prowadzenia ruchu pasażerskiego na obciążonym korytarzu Warszawa – Poznań – Berlin.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Całość prac zaplanowanych do zakończenia na RJ 16/17 łącznie z Regionem Zachodnim pozwoli na zapewnienie bardzo efektywnej trasy objazdowej dla linii nr 3. Na odcinku Poznań Główny – Dziarnowo pozwoli na skrócenie czasu przejazdu dla najszybszych pociągów.
WARTOŚĆ PROJEKTU
109 740 740,49 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
108 797 740,12 PLN