Powrót

Prace na liniach kolejowych nr 408 i 409 Szczecin Główny – Granica państwa (Tantow)

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

Prace na linii nr 408 na odcinku Szczecin Główny - Szczecin Gumieńce. Modernizacja linii kolejowej nr 408 wraz z przebudową układu torowego i urządzeń SRK st. Szczecin Gumieńce. Modernizacja linii kolejowej nr 409 na odcinku Szczecin Gumieńce - Granica Państwa (Tantow) wraz z elektryfikacją oraz wykonaniem dokumentacji projektowej.

CELE PROJEKTU

Celem projektu jest podniesienie podstawowych parametrów technicznych linii kolejowej tj. likwidacja ograniczeń prędkości i zwiększenie prędkości jazdy pociągów do 120 km/h na odcinku Szczecin Główny - Szczecin Gumieńce oraz do prędkości 160 km/h na odcinku Szczecin Gumieńce - Granica Państwa (Tantow), skrócenie czasu jazdy pociągów, zwiększenie bezpieczeństwa ruchu. Wpłynie to na poprawę efektywności połączeń kolejowych Szczecin-Berlin w międzynarodowym ruchu pasażerskim jak i towarowym (poprawa oferty przewozowej PLK S.A.), podniesienie atrakcyjności turystycznej oraz biznesowej regionu.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

W wyniku przeprowadzonych prac nastąpi wyeliminowanie obostrzeń eksploatacyjnych oraz poprawa bezpieczeństwa prowadzenia ruchu pociągów. Na przebudowanych odcinkach linii zostaną wprowadzone prędkości rozkładowe odpowiednio: 160 km/h, 120 km/h, 80 km/h.

Realizacja robót wpłynie na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników, a także skrócenie czasu przejazdu.

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE

Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

30 013 694,80 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2017 – 2021

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.