Powrót

Prace na liniach nr 353, 206, 544 Poznań Wschód – Dziarnowo – Inowrocław Rąbinek oraz Zamków – Borysławice

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych branży torowej na liniach:

  • nr 544 Zamków – Borysławice w km 0,350-1,144,
  • nr 206 Inowrocław Rąbinek – Żnin, stacja Inowrocław Rąbinek,
  • nr 353 odcinek Mogilno – Dziarnowo w km 74,382 – 95,709 (stacja Kołodziejewo, szlak Kołodziejewo – Janikowo, odcinek Mogilno – Kołodziejewo – Janikowo – Dziarnowo) wraz z pracami towarzyszącymi w branży energetyki i automatyki.

CELE PROJEKTU

Prace na liniach nr 353, 206, 544 Poznań Wschód - Dziarnowo - Inowrocław Rąbinek oraz Zamków – Borysławice pozwolą na uzyskanie dogodnej trasy objazdowej dla planowanego do modernizacji odcinka Sochaczew – Swarzędz znajdującego się w ciągu linii E20.

Wprowadzenie odpowiednio przygotowanej trasy objazdowej umożliwi świadczenie usług na właściwym poziomie w okresie prowadzenia prac modernizacyjnych, co jest szczególnie ważne z punktu widzenia prowadzenia ruchu pasażerskiego na obciążonym korytarzu Warszawa – Poznań – Berlin.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

Prace na liniach nr 353, 206, 544 Poznań Wschód - Dziarnowo - Inowrocław Rąbinek oraz Zamków – Borysławice pozwolą na uzyskanie dogodnej trasy objazdowej dla planowanego do modernizacji odcinka Sochaczew – Swarzędz znajdującego się w ciągu linii E20.

Wprowadzenie odpowiednio przygotowanej trasy objazdowej umożliwi świadczenie usług na właściwym poziomie w okresie prowadzenia prac modernizacyjnych, co jest szczególnie ważne z punktu widzenia prowadzenia ruchu pasażerskiego na obciążonym korytarzu Warszawa – Poznań – Berlin.

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE

Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

141 982 819,43 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2015 – 2017

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.

PRACE NA LINII NR 353 POZNAŃ WSCHÓD - DZIARNOWO

ZAKRES PROJEKTU

Projekt obejmuje

  • kompleksową wymianę trakcji na łącznej długości 20,634 tkm w wybranych lokalizacjach odcinka Mogilno – Kołodziejewo – Janikowo wraz z przebudową linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN) na łącznej długości 9,548 km na szlaku Mogilno – Kołodziejewo – Janikowo,
  • zabudowę rozjazdów i urządzeń srk na p.odg. Dziarnowo oraz kompleksową wymiana sieci trakcyjnej na łącznej długości 7,458 tkm na odcinku Janikowo – Dziarnowo – Inowrocław linii nr 353 Poznań Wschód – Skandawa.

CELE PROJEKTU

Poprawa bezpieczeństwa, zmniejszenie kosztów bieżącego utrzymania infrastruktury, zapewnienie efektywnej trasy objazdowej dla linii nr 3. Sieć trakcyjna będzie spełniać wymogi dla V = 160 km/h. Prace pozwolą na uzyskanie dogodnej trasy objazdowej dla planowanego do modernizacji odcinka Sochaczew – Swarzędz znajdującego się w ciągu linii E20. Wprowadzenie odpowiednio przygotowanej trasy objazdowej umożliwi świadczenie usług na właściwym poziomie w okresie prowadzenia prac modernizacyjnych, co jest szczególnie ważne z punktu widzenia prowadzenia ruchu pasażerskiego na obciążonym korytarzu Warszawa – Poznań-Berlin.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

Całość prac zaplanowanych do zakończenia na RJ 16/17 łącznie z Regionem Zachodnim pozwoli na zapewnienie bardzo efektywnej trasy objazdowej dla linii nr 3. Na odcinku Poznań Główny – Dziarnowo pozwoli na skrócenie czasu przejazdu dla najszybszych pociągów.

WARTOŚĆ PROJEKTU

109 740 740,49 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

108 797 740,12 PLN