Powrót

Prace na linii kolejowej C-E 59 na odcinku Wrocław Brochów/Grabiszyn – Głogów

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

1. Wymiana nawierzchni ze wzmocnieniem podtorza w torze nr 2 w km 30,853 – 40,000

2. Wymiana nawierzchni ze wzmocnieniem podtorza w torze nr 1 w km ok. 37,515 – 37,815

3. Kompleksowa przebudowa obiektów inżynieryjnych:

  • Przepust (ramowy, betonowy) w km 31,799
  • Przepust (płytowy, kamień/cegła) w km 32,467
  • Przepust (płytowy, kamień/cegła) w km 33,375
  • Przepust (płytowy, kamień/cegła) w km 34,405
  • Przepust (płytowy, kamień/cegła) w km 36,342
  • Przepust (sklepiony, ceglany) w km 36,901
  • Przepust (sklepiony, cegła/beton) w km 37,363
  • Przepust (sklepiony, cegła/beton) w km 37,455
  • Most (sklepiony, ceglany) w km 38,293
  • Przepust (sklepiony, ceglany) w km 39,217
  • Przepust (płytowy: cegła/kamień) w km 39,750
  • Przepust (płytowy: cegła/kamień) w km 39,968

4. Kompleksowa przebudowa rozjazdów kolejowo – drogowych:

  • Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego kat. B w km 31,761
  • Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D na kat. B w km 33,885
  • Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. C na kat. B w km 35,500
  • Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D na kat. B w km 36,520
  • Likwidacja przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D w km 37,253
  • Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. C na kat. B w km 37,653
  • Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D na kat. B w km 38,620
  • Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D na kat. B w km 51,895
  • Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D na kat. B w km 51,895

5. Rozbiórka i budowa nowych peronów (w nowej lokalizacji p.o. Łososiowice):

  • Budowa nowego peronu nr 1 w nowej lokalizacji p.o. Łososiowice w km 37,665 wraz z rozbiórką peronu nr 1 usytuowanego na p.o. Łososiowice w km 35,240 – 35,493
  • Budowa nowego peronu nr 2 w nowej lokalizacji p.o. Łososiowice w km 37,665 wraz z rozbiórką peronu nr 2 usytuowanego na p.o. Łososiowice w km 35,296 – 35,490

6. Kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej:

  • Kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej w torze nr 2 od km 33,790 do km 40,000
  • Kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej w torze nr 1 (w rejonie nowoprojektowanego p.o. Łososiowice w km 37,665).

CELE PROJEKTU

Poprawa jakości połączeń kolejowych zgodnie z oczekiwaniami przewoźników oraz podniesienie płynności ruchu i jego bezpieczeństwa.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • zwiększenie dostępności przestrzennej i czasowej transportu kolejowego,
  • poprawa niezawodności, wydajności i efektywności transportu kolejowego – zwiększenie przepustowości oraz punktualności realizowanych połączeń,
  • skrócenie czasu jazdy,
  • integracja transportu kolejowego z innymi gałęziami transportu,
  • przejęcie ruchu pasażerskiego przez transport kolejowy z gałęzi transportu mniej przyjaznych dla środowiska (przede wszystkim transportu drogowego),
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i bezpieczeństwa osobistego podróżnych,
  • podwyższenie komfortu podróżowania,
  • racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej,
  • umożliwienie równego, niedyskryminowanego dostępu do infrastruktury kolejowej pasażerom o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • zmniejszenie oddziaływania transportu na środowisko. 

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE

Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

3 947 589,53 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2022 – 2026

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.