Prace na linii kolejowej C-E 59 na odcinku Wrocław Brochów/Grabiszyn – Głogów
ZAKRES PROJEKTU
1. Wymiana nawierzchni ze wzmocnieniem podtorza w torze nr 2 w km 30,853 – 40,000
2. Wymiana nawierzchni ze wzmocnieniem podtorza w torze nr 1 w km ok. 37,515 – 37,815
3. Kompleksowa przebudowa obiektów inżynieryjnych:
- Przepust (ramowy, betonowy) w km 31,799
- Przepust (płytowy, kamień/cegła) w km 32,467
- Przepust (płytowy, kamień/cegła) w km 33,375
- Przepust (płytowy, kamień/cegła) w km 34,405
- Przepust (płytowy, kamień/cegła) w km 36,342
- Przepust (sklepiony, ceglany) w km 36,901
- Przepust (sklepiony, cegła/beton) w km 37,363
- Przepust (sklepiony, cegła/beton) w km 37,455
- Most (sklepiony, ceglany) w km 38,293
- Przepust (sklepiony, ceglany) w km 39,217
- Przepust (płytowy: cegła/kamień) w km 39,750
- Przepust (płytowy: cegła/kamień) w km 39,968
4. Kompleksowa przebudowa rozjazdów kolejowo – drogowych:
- Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego kat. B w km 31,761
- Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D na kat. B w km 33,885
- Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. C na kat. B w km 35,500
- Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D na kat. B w km 36,520
- Likwidacja przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D w km 37,253
- Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. C na kat. B w km 37,653
- Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D na kat. B w km 38,620
- Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D na kat. B w km 51,895
- Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego z kat. D na kat. B w km 51,895
5. Rozbiórka i budowa nowych peronów (w nowej lokalizacji p.o. Łososiowice):
- Budowa nowego peronu nr 1 w nowej lokalizacji p.o. Łososiowice w km 37,665 wraz z rozbiórką peronu nr 1 usytuowanego na p.o. Łososiowice w km 35,240 – 35,493
- Budowa nowego peronu nr 2 w nowej lokalizacji p.o. Łososiowice w km 37,665 wraz z rozbiórką peronu nr 2 usytuowanego na p.o. Łososiowice w km 35,296 – 35,490
6. Kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej:
- Kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej w torze nr 2 od km 33,790 do km 40,000
- Kompleksowa wymiana sieci trakcyjnej w torze nr 1 (w rejonie nowoprojektowanego p.o. Łososiowice w km 37,665).
CELE PROJEKTU
Poprawa jakości połączeń kolejowych zgodnie z oczekiwaniami przewoźników oraz podniesienie płynności ruchu i jego bezpieczeństwa.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- zwiększenie dostępności przestrzennej i czasowej transportu kolejowego,
- poprawa niezawodności, wydajności i efektywności transportu kolejowego – zwiększenie przepustowości oraz punktualności realizowanych połączeń,
- skrócenie czasu jazdy,
- integracja transportu kolejowego z innymi gałęziami transportu,
- przejęcie ruchu pasażerskiego przez transport kolejowy z gałęzi transportu mniej przyjaznych dla środowiska (przede wszystkim transportu drogowego),
- poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i bezpieczeństwa osobistego podróżnych,
- podwyższenie komfortu podróżowania,
- racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej,
- umożliwienie równego, niedyskryminowanego dostępu do infrastruktury kolejowej pasażerom o ograniczonej możliwości poruszania się,
- zmniejszenie oddziaływania transportu na środowisko.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
3 947 589,53 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2022 – 2026
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.