Powrót

Prace na linii kolejowej nr 21 na odcinku Warszawa Wileńska – Zielonka

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

Zadanie prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa” i obejmować będzie:

  • wymianę urządzeń sieci trakcyjnej,
  • przebudowę urządzeń oświetlenia zewnętrznego,
  • zapewnienie odpowiedniej jakości zasilania w energię elektryczną wszelkich urządzeń
  • wymagających zasilania,
  • dostosowania infrastruktury będącej własnością PKP Energetyka S.A do zamierzeń PLK S.A.

CELE PROJEKTU

  • poprawa przepustowości linii, poprzez dostosowanie parametrów sieci trakcyjnej do prędkości konstrukcyjnej linii, która stanowi ciąg z modernizowaną linią nr 6 (E-75),
  • dopasowanie parametrów technicznych do obowiązujących przepisów i norm (skrajni konstrukcji wsporczych od osi toru, ochrony przeciwporażeniowej) itp.,
  • poprawa niezawodności zasilania pojazdów trakcyjnych,
  • zmniejszenie ilości występujących awarii, ułatwienie obsługi,
  • zmniejszenie kosztów utrzymania urządzeń.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

Zapewnienie stanu infrastruktury udostępnianej przewoźnikom, która poprzez swoja jakość i standardy umożliwi osiągnięcie wyników eksploatacyjnych w ruchu pociągów na poziomie gwarantującym spełnienie oczekiwań związanych z rozwojem transportu kolejowego.

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE

Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

8 894 357,46 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2016

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.