Powrót

Prace na linii nr 7 na odcinku Lublin – Dorohusk

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

W ramach zamówienia Wykonawca zaprojektuje i wykona m.in. roboty budowlane:

  • przebudowę nawierzchni torowej polegającej na kompleksowej wymianie nawierzchni torowej w km 175.850 do km 177.930 w torze nr 1 i w km 175.850 do km 177.985 w torze nr 2 wraz robotami towarzyszącymi, wiadukt w km 176.892, przejście dla pieszych w km 176.376, schody na dojściu do peronu na stacji Świdnik,
  • przebudowę układu torowego na stacji Brzeźno polegającą na kompleksowej wymianie rozjazdów nr 9,10,13, likwidacji toru nr 6 wraz z przynależnym rozjazdem nr 7,
  • przebudowę nawierzchni torowej w torze nr 2 St. Brzeźno oraz kompleksowej wymianie nawierzchni torowej na szlaku Chełm Wschodni - Brzeźno o dł. 1.523 km,
  • przebudowę przejazdu kolejowo-drogowego w km 221.710 polegającej na instalacji urządzeń srk, teletechnicznych, energetycznych oraz przebudowie nawierzchni torowej i drogowej,
  • budowę mijanki Kanie wraz z zabudową 4 rozjazdów oraz urządzeń srk,
  • modernizację obiektów inżynieryjnych (przepust, przejście pod torami),
  • prace nawierzchniowe na stacjach i szlaku.

CELE PROJEKTU

Uzyskanie poziomu jakości usług świadczonych przez PLK – zarządcę narodowej, publicznej infrastruktury kolejowej, w pełni dostosowanego do oczekiwań i potrzeb przewoźników oraz ich klientów.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

Zapewnienie takiego stanu infrastruktury udostępnianej przewoźnikom, który poprzez swoją jakość i standardy umożliwi osiągnięcie wyników eksploatacyjnych w ruchu pociągów.

Wykonane roboty pozwolą na zwiększenie przepustowości linii, zlikwidują utrudnienia eksploatacyjno-ruchowe, pozwolą na realizację planowanych przewozów towarowych do strefy transgranicznej (przejście kolejowe, granica RP w Dorohusku).

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE

Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

39 903 940,97 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2016 – 2019

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.