Powrót

Przebudowa infrastruktury obsługi podróżnych na stacjach i przystankach

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

Przebudowa i modernizacja infrastruktury pasażerskiej, dostosowanie do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. 

CELE PROJEKTU

  • unowocześnienie infrastruktury pasażerskiej i dostosowanie jej do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się,
  • realizacja postulatów mieszkańców i pasażerów.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • wprowadzenie ładu przestrzennego,
  • ułatwienie dostępu do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • poprawa estetyki i jakości rozwiązań z zakresu obsługi pasażerskiej,
  • likwidacja zbędnych i zaniedbanych elementów infrastruktury.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

136 030 270,08 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2024 – 2027


PRZEBUDOWA INFRASTRUKTURY OBSŁUGI PODRÓŻNYCH NA STACJACH I PRZYSTANKACH - ETAP II


CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

182 891 510,91 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2017 – 2024


BUDOWA ZACHODNIEGO PRZEJŚCIA POD TORAMI NA STACJI WARSZAWA GDAŃSKA


ZAKRES PROJEKTU

Budowa przejścia pod torami oraz łącznika na stacji Warszawa Gdańska. Projekt obejmuje również przebudowę infrastruktury kolejowej w zakresie wynikającym z budowy przejścia, wykonanie zadaszenia w formie wiat nad peronami 2,3,4 i 5 oraz systemu CSDIP. 

CELE PROJEKTU

  • dostosowanie infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Gdańska do obsługi zwiększonej liczby pasażerów w związku z planowaną modernizacją linii średnicowej,
  • poprawa komfortu obsługi pasażerów,
  • zwiększenie dostępności transportu kolejowego,
  • racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania przejścia podziemnego poprzez zastosowanie materiałów trwałych i urządzeń niezawodnych.

EFEKTY

Efektem modernizacji jest dostosowanie infrastruktury stacji Warszawa Gdańska do zwiększonego ruchu pasażerskiego w czasie modernizacji linii średnicowej oraz stacji Warszawa Wschodnia.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

93 233 336,10 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2024 – 2025