Przebudowa infrastruktury obsługi podróżnych na stacjach i przystankach
Przebudowa i modernizacja infrastruktury pasażerskiej, dostosowanie do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
CELE PROJEKTU
- unowocześnienie infrastruktury pasażerskiej i dostosowanie jej do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się,
- realizacja postulatów mieszkańców i pasażerów.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- wprowadzenie ładu przestrzennego,
- ułatwienie dostępu do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się,
- poprawa estetyki i jakości rozwiązań z zakresu obsługi pasażerskiej,
- likwidacja zbędnych i zaniedbanych elementów infrastruktury.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
136 030 270,08 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 – 2027
PRZEBUDOWA INFRASTRUKTURY OBSŁUGI PODRÓŻNYCH NA STACJACH I PRZYSTANKACH - ETAP II
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
182 891 510,91 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2017 – 2024
BUDOWA ZACHODNIEGO PRZEJŚCIA POD TORAMI NA STACJI WARSZAWA GDAŃSKA
ZAKRES PROJEKTU
Budowa przejścia pod torami oraz łącznika na stacji Warszawa Gdańska. Projekt obejmuje również przebudowę infrastruktury kolejowej w zakresie wynikającym z budowy przejścia, wykonanie zadaszenia w formie wiat nad peronami 2,3,4 i 5 oraz systemu CSDIP.
CELE PROJEKTU
- dostosowanie infrastruktury pasażerskiej na stacji Warszawa Gdańska do obsługi zwiększonej liczby pasażerów w związku z planowaną modernizacją linii średnicowej,
- poprawa komfortu obsługi pasażerów,
- zwiększenie dostępności transportu kolejowego,
- racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania przejścia podziemnego poprzez zastosowanie materiałów trwałych i urządzeń niezawodnych.
EFEKTY
Efektem modernizacji jest dostosowanie infrastruktury stacji Warszawa Gdańska do zwiększonego ruchu pasażerskiego w czasie modernizacji linii średnicowej oraz stacji Warszawa Wschodnia.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
93 233 336,10 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 – 2025