Powrót

Rewitalizacja linii kolejowej nr 61 i 572 na odcinku Włoszczowa Północ – Częstochowa Stradom

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

  • wymiana nawierzchni torowej wraz z rozjazdami w torze nr 1 na odcinku Turów - Częstochowa Stradom od km 100,062 do km 116,752 a także w torze nr 2 na odc. Koniecpol - Częstochowa Stradom od km 70,583 do km 116,794,
  • przebudowa sieci trakcyjną w w/w lokalizacji,
  • rewitalizacja obiektów inżynieryjnych,
  • wymiana nawierzchni na przejazdach drogowo-kolejowych,
  • zabudowa urządzeń SSP,
  • zabudowa nowych urządzeń przekaźnikowo - komputerowe w stacji Julianka,
  • nawierzchni mostowej wraz z siecią trakcyjną oraz naprawa elementów konstrukcji mostu.

CELE PROJEKTU

Modernizacja i rozwój infrastruktury kolejowej. Wzrost atrakcyjności oferty dla przewoźników i stworzenie warunków do efektywnego prowadzenia ruchu towarowego. Zrównoważenie gałęzi struktury transportu i ograniczenia szkód w środowisku wynikających ze wzrostu zapotrzebowania na transport. Skrócenie czasu przewozu przesyłek.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • administracja.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

Przywrócenie podstawowych parametrów technicznych linii kolejowej na przebudowywanych odcinkach. Poprawa oferty przewozowej poprzez podniesienie prędkości i zwiększenie przepustowości linii. Obniżenie kosztów związanych z utrzymaniem infrastruktury kolejowej. Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego. Likwidacja ograniczeń prędkości.

Wzrost atrakcyjności oferty dla przewoźników i stworzenie warunków do efektywnego prowadzenia ruchu pasażerskiego i towarowego. Skrócenie czasu przewozu podróżnych i towarów.

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE

Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

16 536 986,61 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2013 – 2017

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.