Rządowy Program wsparcia zadań zarządców infrastruktury kolejowej, w tym w zakresie utrzymania i remontów, do 2023 roku
ZAKRES PROJEKTU
Prace związane m.in. z kompleksową wymianą nawierzchni torowej, remontem i przebudową obiektów inżynieryjnych, przebudową peronów, wymianą sieci trakcyjnej, prace na przejazdach oraz wymiana liniowych urządzeń srk.
CELE PROJEKTU
Głównym celem Programu jest wzmocnienie roli transportu kolejowego w zintegrowanym systemie transportowym kraju przez zahamowanie, a następnie odwrócenie tendencji spadkowej udziału transportu kolejowego w przewozach. Program jest ukierunkowany na realizację działań w zakresie utrzymania i remontów istniejącej sieci kolejowej.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- pracownicy kolei.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Realizacja Programu wpłynęła pozytywnie na m.in.: zapewnienie stabilności finansowania zarządcy infrastruktury, likwidację uciążliwych dla przewoźników kolejowych zaległości utrzymaniowo-naprawczych, skrócenie czasów przejazdu, zapewnienie trwałości inwestycji infrastrukturalnych i długofalowe wykorzystanie ich efektów, mniejsze obciążenie środowiska oraz poziom bezpieczeństwa.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury z dnia 21 grudnia 2018 roku.
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Rządowy Program wsparcia zadań zarządców infrastruktury kolejowej, w tym w zakresie utrzymania i remontów, do 2023 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
23 841 200 000,00 PLN
KOSZT REALIZACJI PROJEKTU PLK SA *
23 765 700 000,00 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA DLA PLK SA *
16 256 500 000,00 PLN
FUNDUSZ KOLEJOWY *
7 509 200 000,00 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2019 – 2023
* Źródło: Rządowy Program wsparcia zadań zarządców infrastruktury kolejowej, w tym w zakresie utrzymania i remontów, do 2023 roku