Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Dolnego Śląska
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
1 279 278 453,04 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2016 – 2024
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
PRACE NA LINIACH KOLEJOWYCH NR 281, 766 NA ODCINKU OLEŚNICA/ŁUKANÓW – KROTOSZYN – JAROCIN – WRZEŚNIA – GNIEZNO
Modernizacja nawierzchni kolejowej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z robotami towarzyszącymi tor nr 1 na odcinku Grabowno Wielkie – granica IZ w ramach zadania pn. Prace na liniach kolejowych nr 281,766 na odcinku Oleśnica/Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno.
ZAKRES PROJEKTU
Zadanie polegało na całkowitej rewitalizacji linii 281 na odcinku od km: 16,974 do km: 54,900 w zakresie: kompleksowej przebudowie urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji, utworzenie LCS na stacji Grabowno Wielkie, kompleksowej przebudowie systemu łączności radiowej, modernizacji układu torowego, wymianie 18 rozjazdów, odtworzeniu istniejących systemów odwodnienia, przebudowie 33 obiektów inżynieryjnych oraz likwidacji 4 obiektów /przepusty/, przebudowie peronów na 4 stacjach i 3 przystankach, wymianie sieci trakcyjnej, modernizacji energetyki pozatrakcyjnej w zakresie zasilania, oświetlenia, przebudowie 12 przejazdów kolejowo-drogowych, w zakresie torowym, srk, teletechniki, oświetlenia wymianie napędów rogatkowych na przejeździe w km 53,807 oraz wymianie nawierzchni drogowej na 19 przejazdach, zmianie kategorii 2 przejazdów kolejowo-drogowych, budowie 2 przejść do peronów w poziomie szyn kategorii E.
CELE PROJEKTU
- wznowienie ruchu pasażerskiego na przedmiotowym odcinku linii,
- poprawa warunków korzystania z transportu kolejowego,
- umożliwienie dostępności transportu kolejowego na tym terenie.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Modernizacja umożliwiła wznowienie ruchu pasażerskiego na odcinku linii 281:
- przywrócono prędkość konstrukcyjną pociągów,
- poprawa parametrów technicznych linii,
- poprawa bezpieczeństwa na zmodernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych.
WARTOŚĆ PROJEKTU
382 408 428,91 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
284 402 432,26 PLN
MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 273 NA ODCINKU GŁOGÓW – ZIELONA GÓRA – RZEPIN – DOLNA ODRA WRAZ Z ŁĄCZNICAMI NR 821 I 822
WARTOŚĆ PROJEKTU
446 511 728,16 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
382 118 844,29 PLN
PRACE NA LINII KOLEJOWEJ NR 274 WROCŁAW – ZGORZELEC NA ODCINKU WROCŁAW – JELENIA GÓRA ORAZ PRZYLEGŁYCH ŁĄCZNICACH
ZAKRES PROJEKTU
Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław-Zgorzelec na odcinku Wrocław-Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach, mające na celu polepszenie jakości infrastruktury kolejowej, co bezpośrednio przełoży się na poprawę jakości usług przewozowych.
CELE PROJEKTU
Modernizacja linii mająca na celu polepszenie jakości infrastruktury kolejowej co bezpośrednio przełoży się na poprawę jakości usług przewozowych oraz zwiększenie zainteresowania transportem kolejowym.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- likwidacja ograniczeń prędkości,
- przywrócenie prędkości rozkładowej,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu podróżnych,
- podniesienie sprawności eksploatacyjnej,
- zmniejszenie nakładów związanych z utrzymaniem linii,
- podniesienie stanu obsługi podróżnych.
WARTOŚĆ PROJEKTU
319 832 906,91 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
262 674 432,67 PLN
PRACE NA LINII KOLEJOWEJ NR 273 NA ODCINKU WROCŁAW – GŁOGÓW
ZAKRES PROJEKTU
Zadanie przewiduje realizację prac na odcinku Wrocław - Głogów, prace te zasadniczo skupią się na przebudowie nawierzchni w torze nr 1 na odcinku Rudna Gwizdanów - Głogów, jest to również kontynuacja i uzupełnienie zakresu rzeczowego realizowanego w ramach zadania z WPIK.
CELE PROJEKTU
Realizacja zadania w sposób efektywny będzie służyć funkcjonowaniu przewozów pasażerskich, wpłynie na konkurencyjność kolei w relacji do innych gałęzi transportu oraz zwiększy dostępność transportu publicznego.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Zwiększenie dostępu do usług kolejowych, poprawa konkurencyjność kolei w relacji do innych gałęzi transportu.
WARTOŚĆ PROJEKTU
76 952 319,55 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
68 583 716,67 PLN
PRACE NA LINIACH KOLEJOWYCH 62, 660 NA ODCINKU TUNEL – BUKOWNO – SOSNOWIEC PŁD.
ZAKRES PROJEKTU
W wyniku realizacji projektu nastąpiła likwidacja stałych i tymczasowych ograniczeń prędkości, podniesiono prędkość rozkładową oraz skrócono czas przejazdu. Na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce przebudowano układ peronowy oraz oświetlenie zewnętrzne - zlikwidowany został peron nr 1, natomiast przebudowany został dwukrawędziowy peron nr 2 (do wysokości 0,76 m i o długości 150 m). W rejonie stacji dokonana została wymiana torów, rozjazdów sieci trakcyjnej, urządzeń srk i budynków służących do prowadzenia ruchu pociągów (nastawnie).
Na stacji Sławków wymieniono tory, rozjazdy wraz z urządzeniami sterowania oraz przebudową sieci trakcyjnej. Rozebrano stare i zbudowano nowe perony dostosowane do parametrów obowiązujących przepisów. W stacji Sławków zbudowano nową nastawnię wraz z urządzeniami wewnętrznymi oraz zewnętrznymi.
Przebudowano linii kolejowej nr 62 na odcinku Sławków – Dąbrowa Górnicza Wschodnia w zakresie wymiany nawierzchni torowej wraz z wymianą sieci trakcyjnej oraz rozbiórką budynków magazynu materiałów w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce.
Projekt jest odtworzeniem ważnej linii dla sektora kolejowych przewozów towarowych, stanowi łącznik aglomeracji śląskiej z województwem małopolskim. Przyczyni się do znacznego poprawienia warunków działania kolejowych przewoźników towarowych, zwiększy przepustowość linii, zagwarantuje podniesienie konkurencyjności przewozów w postaci skrócenia czasu dowozu i odwozu ładunków, stworzy alternatywę ze strony kolei dla zatłoczonych dróg, a także zapewni jak najwyższą punktualność realizowanych kolejowych połączeń towarowych.
CELE PROJEKTU
- zwiększenie prędkości,
- zmniejszenie kosztów obsługi i utrzymania linii,
- zmniejszenie uciążliwości dla środowiska,
- zwiększenie możliwości wywozu kruszyw z Dolnego Śląska,
- uatrakcyjnienie oferty przejazdowej.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- Likwidacja stałych i tymczasowych ograniczeń prędkości. Podniesienie prędkości rozkładowej. Skrócenie czasu przejazdu.
- Obniżenie kosztów eksploatacyjnych wynikających z utrzymania infrastruktury.
- Wyeliminowanie występujących awarii spowodowanych złym stanem infrastruktury.
- Podniesienie maksymalnej prędkości dla pociągów pasażerskich do 120 km/h i dla pociągów towarowych do 80 km/h
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
558 708 113,89 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
56 332 912,32 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2016 – 2025
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
PRACE NA LINII KOLEJOWEJ NR 672 MACIEJÓW PÓŁNOCNY – ZABRZE MAKOSZOWY KOPALNIA
ZAKRES PROJEKTU
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót dla dwutorowej linii kolejowej nr 672 na odcinku od km 0,000 do km 2,765 w zakresie branży torowej, mostowej, kubaturowej, automatyki i telekomunikacji oraz energetyki.
Obszar, na którym realizowana będzie inwestycja położony jest na terenie województwa śląskiego, na terenie gmin: Zabrze i Gliwice. Zakres Robót objęty zamówieniem znajduje się na obszarze działania PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. − Zakładu Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach.
Linia kolejowa nr 672 od km 0,000 do km 2,765 zlokalizowana jest na terenie województwa Śląskiego w m. Zabrze na terenie gminy Zabrze.
CELE PROJEKTU
- poprawa komfortu jazdy,
- kompleksowa wymiana nawierzchni torowej,
- usunięcie istniejących przyczyn ograniczeń w zakresie prędkości pociągów,
- uzyskanie docelowych parametrów eksploatacyjnych,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i przewożonych ładunków,
- racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury poprzez zastosowanie elementów o wysokiej trwałości i niezawodności oraz likwidację zbędnej infrastruktury,
- zapewnienie odpowiedniej odporności infrastruktury objętej Projektem na obecne i prognozowane zmiany klimatu.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- zwiększenie prędkości,
- zmniejszenie kosztów obsługi i utrzymania linii,
- zmniejszenie uciążliwości dla środowiska,
- zwiększenie możliwości wywozu kruszyw z Dolnego Śląska,
- uatrakcyjnienie oferty przejazdowej.
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
41 514 253,25 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
29 053 235,78 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 – 2025
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
REWITALIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 188 BYTOM BOBREK – ZABRZE BISKUPICE TOR NR 3 W KM 20,950 – KM 22,546 WRAZ Z ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI
ZAKRES PROJEKTU
Realizacja zadania pn. „Rewitalizacja linii kolejowej nr 188 Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice tor nr 3 w km 20,950 – km 22,546 wraz z robotami towarzyszącymi” prowadzona będzie w systemie „projekt i budowa”.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie oraz wykonanie robót polegających na wymianie nawierzchni w torze nr 3 linii kolejowej nr 188 w km 20,950 – km 22,546 wraz z robotami towarzyszącymi.
Całość przedmiotu zamówienia obejmuje wykonanie:
1) dokumentacji projektowej niezbędnej do prawidłowego wykonania wszystkich robót budowlanych i uzyskania dla niej wszystkich wymaganych opinii, uzgodnień, dopuszczeń, warunków, decyzji i pozwoleń niezbędnych do realizacji przedmiotu zamówienia;
2) wszystkich robót budowlanych zgodnie z zakresem zamówienia na podstawie opracowanej przez Wykonawcę i zatwierdzonej przez Zamawiającego dokumentacji projektowej, o której mowa w ww. pkt 1, oraz wszystkich robót przygotowawczych niezbędnych do wykonania zakresu Umowy oraz wykonania wszelkich czynności wymaganych Prawem;
3) opracowanie operatu kolaudacyjnego (patrz pkt.3.3) wraz z wykonaniem kompleksowej dokumentacji powykonawczej (odrębnie dla każdej branży), w tym dokumentacji z powykonawczej inwentaryzacji geodezyjnej.
Zamówienie obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót dla przywrócenia ruchu pociągów, zwiększenie przepustowości stacji Bytom Bobrek, Zabrze Biskupice oraz szlaku Bytom Bobrek – Zabrze Biskupice (odseparowanie ruchu pasażerskiego i towarowego) poprzez wymianę nawierzchni w torze nr 3 na tor bezstykowy 60E1 na podkładach strunobetonowych, przytwierdzenie typu SB wraz z robotami towarzyszącymi branży srk, sieć trakcyjna oraz energetyka nietrakcyjna.
CELE PROJEKTU
- zwiększenie prędkości,
- zmniejszenie kosztów obsługi i utrzymania linii,
- zmniejszenie uciążliwości dla środowiska,
- zwiększenie możliwości wywozu kruszyw z Dolnego Śląska,
- uatrakcyjnienie oferty przejazdowej.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
11 000 000,00 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
4 665 101,98 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
PRACE NA LINII KOLEJOWEJ C-E 59 NA ODCINKU WROCŁAW BROCHÓW – GRABISZYN – GŁOGÓW. SZLAK WOŁÓW - BRZEG DOLNY
ZAKRES PROJEKTU
1. Nawierzchnia i podtorze kolejowe
Kompleksową wymianę nawierzchni kolejowej w torze nr 2 na szlaku Brzeg Dolny – Wołów linii kolejowej nr 273 w km 30,853 – 40,000.
2. Obiekty inżynieryjne
W ramach zadania przewiduje się:
modernizację 11 przepustów (km 31,799; 32,467; 33,375; 34,405; 36,342; 36,901; 37,363;
37,455; 39,217; 39,750; 39,968);
modernizację mostu (km 38,293);
rewitalizacja ściany oporowej (km 40,220 – 40,523).
3. Urządzenia sterowania ruchem kolejowym
W ramach zadania przewiduje się wymianę wyeksploatowanych lub uszkodzonych elementów (sygnalizatory, czujniki, dławiki, SHP itp.).
4. Przejazdy kolejowe i przejścia dla pieszych
W ramach zadania przewiduje się dostosowanie 6 przejazdów kolejowych do prędkości 120 km/h (km 31,761; 33,885; 35,500;36,520 37,653; 38,620), w tym modernizację 2 przejazdów i zmianę kategorii z D na C (km 33,885; 38,620).
5. Energetyka trakcyjna
W ramach zadania w torze nr 2 szlaku Brzeg Dolny – Wołów, przewiduje się:
wymianę słupów trakcyjnych – zabudowę słupów betonowych oraz słupów stalowych;
wymiana liny nośnej (km 31,815 – 39,977);
regulacja sieci trakcyjnej po pracach torowych (km 30,853 – 40,000);
wymiana izolatorów sekcyjnych (km 30,853 – 40,000);
uzupełnienie sieci powrotnej po pracach torowych (km 30,853 – 40,000);
wymiana zużytego podwójnego przewodu jezdnego (km 38,953 – 39,977).
CELE PROJEKTU
Projekt multilokalizacyjny p.n. „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Dolnego Śląska” obejmujący głównie przedsięwzięcia liniowe mające zapewnić poprawę i udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych
w ruchu towarowym w regionie Dolnego Śląska.
Zaplanowane prace będą obejmowały:
- wymianę i poprawę stanu nawierzchni;
- wymianę i poprawę stanu urządzeń sterowania ruchem oraz automatyki;
- prace na obiektach inżynieryjnych;
- wymianę wyeksploatowanych elementów sieci trakcyjnej;
- prace mające na celu poprawę bezpieczeństwa na istniejących skrzyżowaniach kolejowo-drogowych oraz przejściach dla pieszych;
- roboty okołotorowe;
- przebudowę istniejących peronów w wybranych lokalizacjach poprzez przystosowanie ich do obecnie obowiązujących standardów.
Projekt przyczyni się do poprawy zdolności przepustowej oraz parametrów eksploatacyjnych (w tym tak krytyczne jak dopuszczalne naciski na oś) na wybranych liniach kolejowych, znajdujących się na terenie Dolnego Śląska oraz poza nim, po których prowadzony jest znaczący ruch pociągów towarowych (w tym przewożących surowce skalne, niezbędne przy realizacji inwestycji infrastrukturalnych w całym kraju), ze szczególnym uwzględnieniem powiązań logistyczno-transportowych funkcjonujących między obszarem Dolnego Śląska a głównymi aglomeracjami naszego kraju, jak również wewnątrz tego regionu.
Z uwagi na znaczące obciążenie tych odcinków przez ruch pociągów towarowych o charakterze masowym wymagane jest podniesienie parametrów techniczno-eksploatacyjnych w celu zapewnienia maksymalnej możliwej przepustowości.
Zadanie dotyczące linii kolejowej nr 273 na szlaku Wołów – Brzeg Dolny charakteryzuje się niewystarczającymi parametrami. Występują miejscowe ograniczenia prędkości do 50 km/h. W przypadku połączeń pasażerskich powoduje to wydłużenie czasu jazdy, natomiast w przypadku ruchu towarowego dodatkowo duże straty energii związane ze zmianami prędkości ciężkich składów. Linia stanowi podstawowy ciąg wywozowy z Dolnego Śląska do portów w Szczecinie i Świnoujściu oraz przedłużenie korytarza łączącego je z Górnym Śląskiem. Za jej pomocą obsługiwanych jest bezpośrednio wiele zakładów przemysłowych (np. zakłady chemiczne w Brzegu Dolnym, elektrownia Dolna Odra). Brak inwestycji spowoduje konieczność wprowadzania dalszych ograniczeń eksploatacyjnych i dalsze pogorszenie parametrów technicznych.
GRUPY DOCELOWE
- pasażerowie;
- przewoźnicy pasażerscy i towarowi;
- osoby z ograniczoną możliwością poruszania się;
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- poprawa bezpieczeństwa ruchu, w tym poprzez modernizację przejazdów;
- poprawa stanu technicznego nawierzchni kolejowej, a w związku z tym większa jej niezawodność techniczna;
- skrócenie czasu jazdy pociągów dzięki podniesieniu prędkości jazdy pociągów dla pociągów pasażerskich (120 km/h) oraz pociągów towarowych (120 km/h). Prace umożliwiać będą wprowadzenie przyszłościowe prędkości 160 km/h.
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
61 600 781,02 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2025
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
PRACE NA LINII KOLEJOWEJ NR 281 OLEŚNICA – CHOJNICE - REWITALIZACJA TORU NR 1 WRAZ Z ROBOTAMI TOWARZYSZĄCYMI NA SZLAKU KROTOSZYN - KOŹMIN WIELKOPOLSKI
ZAKRES PROJEKTU
Prace związane z kompleksową wymianą nawierzchni torowej na szlaku Krotoszyn – Koźmin Wielkopolski oraz w torach 1,2,5 i 6 stacji Krotoszyn; remontem i przebudową obiektów inżynieryjnych; wymianą nawierzchni kolejowej i drogowej na przejazdach kolejowo – drogowych. Ponadto w zakresie zadania do wykonania podniesienie kategorii przejazdów kolejowo – drogowych z D do C; wymiana urządzeń SSP na nowy typ na istniejących przejazdach kategorii C, montaż nowych elektrycznych napędów zwrotnicowych na stacji Krotoszyn oraz zabudowa liczników osi na stacji Krotoszyn.
CELE PROJEKTU
- poprawa bezpieczeństwa poprzez podwyższenie kategorii oraz wyposażenia w nowoczesne urządzenia zabezpieczające,
- zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej,
- podniesienie prędkości pociągów z 60 km/h do 140 km/h,
- skrócenie czasu przejazdu na szlaku,
- poprawa oferty przewozowej, a w konsekwencji zwiększenie ilości klientów,
- zwiększenie komfortu podróży,
- zwiększenie przepustowości linii.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- likwidacja ograniczeń prędkości,
- zwiększenie prędkości rozkładowej pociągów do 140 km/h,
- zwiększenie bezpieczeństwa ruchu podróżnych,
- podniesienie sprawności eksploatacyjnej,
- zmniejszenie nakładów związanych z utrzymaniem linii,
- podniesienie stanu obsługi podróżnych.
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
86 486 070,50 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 - 2025
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.