Powrót

Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Dolnego Śląska

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE

Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

1 279 278 453,04 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

 2016 – 2024

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.

PRACE NA LINIACH KOLEJOWYCH NR 281, 766 NA ODCINKU OLEŚNICA/ŁUKANÓW – KROTOSZYN – JAROCIN – WRZEŚNIA – GNIEZNO

Modernizacja nawierzchni kolejowej i urządzeń sterowania ruchem kolejowym wraz z robotami towarzyszącymi tor nr 1 na odcinku Grabowno Wielkie – granica IZ w ramach zadania pn. Prace na liniach kolejowych nr 281,766 na odcinku Oleśnica/Łukanów – Krotoszyn – Jarocin – Września – Gniezno.

ZAKRES PROJEKTU

Zadanie polegało na całkowitej rewitalizacji linii 281 na odcinku od km: 16,974 do km: 54,900 w zakresie: kompleksowej przebudowie urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji, utworzenie LCS na stacji Grabowno Wielkie, kompleksowej przebudowie systemu łączności radiowej, modernizacji układu torowego, wymianie 18 rozjazdów, odtworzeniu istniejących systemów odwodnienia, przebudowie 33 obiektów inżynieryjnych oraz likwidacji 4 obiektów /przepusty/, przebudowie peronów na 4 stacjach i 3 przystankach, wymianie sieci trakcyjnej, modernizacji energetyki pozatrakcyjnej w zakresie zasilania, oświetlenia, przebudowie 12 przejazdów kolejowo-drogowych, w zakresie torowym, srk, teletechniki, oświetlenia wymianie napędów rogatkowych na przejeździe w km 53,807 oraz wymianie nawierzchni drogowej na 19 przejazdach, zmianie kategorii 2 przejazdów kolejowo-drogowych, budowie 2 przejść do peronów w poziomie szyn kategorii E.

CELE PROJEKTU

  • wznowienie ruchu pasażerskiego na przedmiotowym odcinku linii,
  • poprawa warunków korzystania z transportu kolejowego,
  • umożliwienie dostępności transportu kolejowego na tym terenie.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

Modernizacja umożliwiła wznowienie ruchu pasażerskiego na odcinku linii 281:

  • przywrócono prędkość konstrukcyjną pociągów,
  • poprawa parametrów technicznych linii,
  • poprawa bezpieczeństwa na zmodernizowanych przejazdach kolejowo-drogowych.

WARTOŚĆ PROJEKTU

382 408 428,91 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

284 402 432,26 PLN

MODERNIZACJA LINII KOLEJOWEJ NR 273 NA ODCINKU GŁOGÓW – ZIELONA GÓRA – RZEPIN – DOLNA ODRA WRAZ Z ŁĄCZNICAMI NR 821 I 822

WARTOŚĆ PROJEKTU

446 511 728,16 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

382 118 844,29 PLN

PRACE NA LINII KOLEJOWEJ NR 274 WROCŁAW – ZGORZELEC NA ODCINKU WROCŁAW – JELENIA GÓRA ORAZ PRZYLEGŁYCH ŁĄCZNICACH

ZAKRES PROJEKTU

Prace na linii kolejowej nr 274 Wrocław-Zgorzelec na odcinku Wrocław-Jelenia Góra oraz przyległych łącznicach, mające na celu polepszenie jakości infrastruktury kolejowej, co bezpośrednio przełoży się na poprawę jakości usług przewozowych.

CELE PROJEKTU

Modernizacja linii mająca na celu polepszenie jakości infrastruktury kolejowej co bezpośrednio przełoży się na poprawę jakości usług przewozowych oraz zwiększenie zainteresowania transportem kolejowym.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • likwidacja ograniczeń prędkości 
  • przywrócenie prędkości rozkładowej, 
  • zwiększenie bezpieczeństwa ruchu podróżnych,
  • podniesienie sprawności eksploatacyjnej, 
  • zmniejszenie nakładów związanych z utrzymaniem linii,
  • podniesienie stanu obsługi podróżnych.

WARTOŚĆ PROJEKTU

319 832 906,91 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

262 674 432,67 PLN

PRACE NA LINII KOLEJOWEJ NR 273 NA ODCINKU WROCŁAW – GŁOGÓW

ZAKRES PROJEKTU

Zadanie przewiduje realizację prac na odcinku Wrocław - Głogów, prace te zasadniczo skupią się na przebudowie nawierzchni w torze nr 1 na odcinku Rudna Gwizdanów - Głogów, jest to również kontynuacja i uzupełnienie zakresu rzeczowego realizowanego w ramach zadania z WPIK.

CELE PROJEKTU

Realizacja zadania w sposób efektywny będzie służyć funkcjonowaniu przewozów pasażerskich, wpłynie na konkurencyjność kolei w relacji do innych gałęzi transportu oraz zwiększy dostępność transportu publicznego.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

Zwiększenie dostępu do usług kolejowych, poprawa konkurencyjność kolei w relacji do innych gałęzi transportu.

WARTOŚĆ PROJEKTU

76 952 319,55 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

68 583 716,67 PLN