Powrót

Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań, odcinek Kórnik – Poznań Główny wraz z przebudową mostu stalowego na rzece Warcie na stacji Poznań Starołęka w km 196,254

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 272 Kluczbork - Poznań, odcinek Kórnik - Poznań Główny wraz z przebudową mostu stalowego na rzece Warcie.

CELE PROJEKTU

Realizacja zamówienia na planowanym do modernizacji odcinku toru pozwoli na przywrócenie prędkości rozkładowej do 120 km/h. Realizacja robót wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej. W znacznym stopniu wpłynie również na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników. Postępująca degradacja nawierzchni kolejowej może skutkować koniecznością dalszego ograniczenia prędkości pociągów.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

Realizacja zamówienia na planowanym do modernizacji odcinku toru pozwoli na przywrócenie prędkości rozkładowej do 120 km/h. Realizacja robót wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej. W znacznym stopniu wpłynie również na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników. Postępująca degradacja nawierzchni kolejowej może skutkować koniecznością dalszego ograniczenia prędkości pociągów.

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE

Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

36 755 509,78 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2013 – 2016

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.