Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 272 Kluczbork – Poznań, odcinek Kórnik – Poznań Główny wraz z przebudową mostu stalowego na rzece Warcie na stacji Poznań Starołęka w km 196,254
ZAKRES PROJEKTU
Wymiana nawierzchni wraz z robotami towarzyszącymi na linii kolejowej nr 272 Kluczbork - Poznań, odcinek Kórnik - Poznań Główny wraz z przebudową mostu stalowego na rzece Warcie.
CELE PROJEKTU
Realizacja zamówienia na planowanym do modernizacji odcinku toru pozwoli na przywrócenie prędkości rozkładowej do 120 km/h. Realizacja robót wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej. W znacznym stopniu wpłynie również na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników. Postępująca degradacja nawierzchni kolejowej może skutkować koniecznością dalszego ograniczenia prędkości pociągów.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Realizacja zamówienia na planowanym do modernizacji odcinku toru pozwoli na przywrócenie prędkości rozkładowej do 120 km/h. Realizacja robót wpłynie na poprawę bezpieczeństwa ruchu kolejowego, zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych i utrzymania infrastruktury kolejowej. W znacznym stopniu wpłynie również na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników. Postępująca degradacja nawierzchni kolejowej może skutkować koniecznością dalszego ograniczenia prędkości pociągów.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
36 755 509,78 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2013 – 2016
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.