Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych
ZAKRES PROJEKTU
Zaprojektowanie i wykonanie robót w poniższym zakresie.
- linia nr 18 - przebudowa sbl dwustawnej na szlaku Nieszawa Waganiec - Aleksandrów Kujawski w km 80,325 i 84,390; szlaku Cierpice - Solec Kujawski w km 126,135 i 131,470; szlaku Solec Kujawski - Bydgoszcz Łęgnowo w km 143,040 na automatyczne posterunki odstępowe APO. Budowa linii teletechnicznej (OTK + xTKMx); wykonanie zasilania podstawowego i rezerwowego dla powyższych obiektów.
- linia nr 201 - zabudowa sbl ( w km 11,550; 12,750; 14,080; 15,580; 17,300; 18,890) na szlaku Bydgoszcz Emilianowo - Bydgoszcz Wschód. Budowa linii teletechnicznej (OTK + xTKMx); wykonanie zasilania dla kontenerów sbl. Wymiana nawierzchni na przejazdach drogowo - kolejowych.
CELE PROJEKTU
Zwiększenie przepustowości linii, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Zwiększenie przepustowości linii, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego.
DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE
Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).
RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ
Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *
257 688 763,23 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2016 – 2024
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.