Powrót

Zwiększenie przepustowości wybranych linii kolejowych poprzez optymalizację urządzeń sterowania ruchem kolejowym i układów stacyjnych

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

Zaprojektowanie i wykonanie robót w poniższym zakresie.

  • linia nr 18 - przebudowa sbl dwustawnej na szlaku Nieszawa Waganiec - Aleksandrów Kujawski w km 80,325 i 84,390; szlaku Cierpice - Solec Kujawski w km 126,135 i 131,470; szlaku Solec Kujawski - Bydgoszcz Łęgnowo w km 143,040 na automatyczne posterunki odstępowe APO. Budowa linii teletechnicznej (OTK + xTKMx); wykonanie zasilania podstawowego i rezerwowego dla powyższych obiektów.
  • linia nr 201 - zabudowa sbl ( w km 11,550; 12,750; 14,080; 15,580; 17,300; 18,890) na szlaku Bydgoszcz Emilianowo - Bydgoszcz Wschód. Budowa linii teletechnicznej (OTK + xTKMx); wykonanie zasilania dla kontenerów sbl. Wymiana nawierzchni na przejazdach drogowo - kolejowych.

CELE PROJEKTU

Zwiększenie przepustowości linii, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

Zwiększenie przepustowości linii, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

DATA PODPISANIA UMOWY O DOFINANSOWANIE

Umowa z Ministerstwem Infrastruktury nr 3/DTK/2017 z dnia 17 kwietnia 2017 roku (wraz z późniejszymi aneksami).

RODZAJ DOTACJI BUDŻETOWEJ

Krajowy Program Kolejowy (KPK) do 2030 roku.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU/WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

257 688 763,23 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2016 – 2024

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.