Powrót

Budowa przystanków kolejowych w ciągu linii kolejowej Wrocław - Jelenia Góra nr 274 i 311/Kolei Aglomeracyjnej

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Program Regionalny, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Województwo Dolnośląskie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

W ramach Projektu planowana jest:

  1. Budowa nowego przystanku w Jeleniej Górze w lokalizacji ul. Aleja Jana Pawła II (km (-) 2,155 LK 311) z peronami o wysokości 0,76 m i długości użytecznej 150 m oraz niezbędną infrastrukturą.
  2. Możliwość włączenia toru linii kolejowej nr 283 w tor linii kolejowej nr 311 poprzez zabudowę rozjazdów przed i za peronami.
  3. Likwidację odcinka linii kolejowej nr 283 pomiędzy nowo zabudowanymi rozjazdami.
  4. Budowa nowego przystanku w Jeleniej Górze w lokalizacji ul. Spółdzielczej (km 2,865 LK 311) z peronem o wysokości 0,76 m i długości użytecznej 150 m oraz niezbędną infrastrukturą.
  5. Budowę nowego peronu, wraz z niezbędną infrastrukturą, w nowej lokalizacji w Jeleniej Górze Cieplice (km 5,505 LK 311) z dostosowaniem ich rozmieszczenia do lokalizacji siedzib ludzkich i celów podróży.
  6. Rozbiórka istniejących peronów na ww. posterunku.
  7. Przebudowa peronu na stacji Jelenia Góra Sobieszów (peron nr 1, km 9,262 LK 311) do wysokości 0,76 m i długości użytecznej 150 m wraz z niezbędną infrastrukturą. Peron pozostaje w istniejącej lokalizacji.
  8. Budowa peronu nr 2 (km 9,262 LK 311) wraz z niezbędną infrastrukturą, na stacji Jelenia Góra Sobieszów w zmienionej lokalizacji, w postaci peronu zewnętrznego jednokrawędziowego, po stronie toru nr 3, o wysokości 0,76 m i długości użytecznej 150 m.
  9. Rozbiórka istniejącego peronu wyspowego nr 2 na międzytorzu torów nr 1 i nr 3 na stacji Jelenia Góra Sobieszów.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI

Realizacja projektu wpłynie na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników, poprawę parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie nakładów na bieżące utrzymanie linii kolejowej.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

18 329 863,25 PLN

ŚRODKI KRAJOWE *

2 738 147,78 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2016 – 2021

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.

WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **

18 319 297,19 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **

 15 329 345,33 PLN

** Źródło: ANEKS nr RPDS.05.02.03.02-0001/17-04 do Umowy o dofinansowanie nr RPDS.05.02.03.02-0001/17.


ZDJĘCIA