Dostosowanie linii kolejowej nr 273 do obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez modernizację przystanku kolejowego Wrocław Muchobór
W RAMACH PROJEKTU PLANOWANA JEST:
- przebudowa peronów w istniejącej lokalizacji o długości krawędzi peronowej 200 m i wysokości 0,76 m powyżej poziomu główki szyny;
- dostosowanie peronów dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się;
- zachowanie krawędzi peronowej przy łącznicy 757 do Wrocławia Świebodzkiego;
- zapewnienie bezkolizyjnego skomunikowania pomiędzy peronami z wykorzystaniem nowego przejścia pod torami;
- wyposażenie peronów w elementy obsługi podróżnych zaprojektowanych indywidualnie do zdefiniowanych potrzeb;
- dostosowanie infrastruktury towarzyszącej, tj. podtorza, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki, telekomunikacji i odwodnienia;
- modernizacja przejazdu linii nr 273 w km 5,032 w ciągu ulicy Traktatowej wraz z przebudową urządzeń SRK i elektroenergetycznych;
- zabudowa w torze nr 1 linii kolejowej 273 rozjazdu o skosie 1:18,5 o promieniu 1200 m dla V=100 km/h na kierunek zwrotny przy zjeździe w kierunku Wrocławia Kuźnik z dostosowaniem urządzeń SRK;
- przebudowa urządzeń SRK w zakresie urządzeń przejazdowych i ich powiązania z urządzeniami stacyjnymi Wrocław Muchobór.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI
Efektem końcowym będzie lepsze wykorzystanie potencjału infrastruktury kolejowej do obsługi przewozów pasażerskich oraz rozwój połączeń kolejowych w ramach Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
18 304 976,53 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
2 427 569,24 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2017 – 2022
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **
18 304 602,53 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **
13 658 967,53 PLN
** Źródło: ANEKS nr RPDS.05.02.02.02-0003/17-04 do Umowy o dofinansowanie nr RPDS.05.02.02.02-0003/17.