Dostosowanie linii kolejowej nr 274 do obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego Mokronos Górny
W RAMACH PROJEKTU PLANOWANA JEST:
- budowa nowego przystanku osobowego zlokalizowanego na szlaku Wrocław Zachodni – Smolec linii kolejowej nr 274, w lokalizacji przejazdu kolejowego w km 8,405 w ciągu drogi gminnej Smolec – Mokronos Górny;
- budowa peronów naprzemianległych (przed i za przejazdem) o długości krawędzi peronowej 150 m, z rezerwą na rozbudowę do 200 m i wysokości 0,76 m ponad poziom główki szyny;
- dostosowanie peronów dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się;
- zapewnienie skomunikowania pomiędzy peronami w poziomie szyn wraz z urządzeniami zabezpieczającymi;
- wyposażenie peronów w podstawowe, wymagane elementy obsługi podróżnych;
- wymiana nawierzchni torowej wraz z regulacją geometrii toru w planie i profilu na długości budowy peronu;
- dostosowanie infrastruktury towarzyszącej, tj. podtorza, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki, telekomunikacji i odwodnienia.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI
Efektem końcowym będzie lepsze wykorzystanie potencjału infrastruktury kolejowej do obsługi przewozów pasażerskich oraz rozwój połączeń kolejowych w ramach Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
3 813 151,71 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
575 154,02 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2017 – 2021
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **
4 730 488,99 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **
3 224 151,50 PLN
** Źródło: ANEKS nr RPDS.05.02.02.02-0004/17-03 do Umowy o dofinansowanie nr RPDS.05.02.02.02-0004/17.