Powrót

Dostosowanie linii kolejowej nr 274 do obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego Mokronos Górny

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Polska Wschodnia, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

W RAMACH PROJEKTU PLANOWANA JEST:

  1. budowa nowego przystanku osobowego zlokalizowanego na szlaku Wrocław Zachodni – Smolec linii kolejowej nr 274, w lokalizacji przejazdu kolejowego w km 8,405 w ciągu drogi gminnej Smolec – Mokronos Górny;
  2. budowa peronów naprzemianległych (przed i za przejazdem) o długości krawędzi peronowej 150 m, z rezerwą na rozbudowę do 200 m i wysokości 0,76 m ponad poziom główki szyny;
  3. dostosowanie peronów dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się;
  4. zapewnienie skomunikowania pomiędzy peronami w poziomie szyn wraz z urządzeniami zabezpieczającymi;
  5. wyposażenie peronów w podstawowe, wymagane elementy obsługi podróżnych;
  6. wymiana nawierzchni torowej wraz z regulacją geometrii toru w planie i profilu na długości budowy peronu;
  7. dostosowanie infrastruktury towarzyszącej, tj. podtorza, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki, telekomunikacji i odwodnienia.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI

Efektem końcowym będzie lepsze wykorzystanie potencjału infrastruktury kolejowej do obsługi przewozów pasażerskich oraz rozwój połączeń kolejowych w ramach Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

3 813 151,71 PLN

ŚRODKI KRAJOWE *

575 154,02 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2017 – 2021

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.

WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **

4 730 488,99 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **

3 224 151,50 PLN

** Źródło: ANEKS nr RPDS.05.02.02.02-0004/17-03 do Umowy o dofinansowanie nr RPDS.05.02.02.02-0004/17.


ZDJĘCIA