Powrót

Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Polska Wschodnia, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

W RAMACH PROJEKTU PLANOWANA JEST:

  1. budowa nowego przystanku osobowego zlokalizowanego na szlaku Lamowice – Smardzów linii kolejowej nr 276, w lokalizacji KM 6,350 linii kolejowej,
  2. budowa peronów naprzemianległych o długości krawędzi peronowej 150 m, z rezerwą na rozbudowę do 200 m, i wysokości 0,76 m ponad poziom główki szyny,
  3. dostosowanie peronów dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się,
  4. zapewnienie bezkolizyjnego skomunikowania pomiędzy peronami z wykorzystaniem nowego przejścia pod torami (budowa przepompowni wraz z zasilaniem),
  5. wyposażenie peronów w elementy obsługi podróżnych zaprojektowanych indywidualnie do zdefiniowanych potrzeb,
  6. wymiana nawierzchni torowej wraz z regulacją geometrii toru w planie i profilu na długości budowy peronu,
  7. dostosowanie infrastruktury towarzyszącej, tj. podtorza, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki, telekomunikacji i odwodnienia.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI

Efektem końcowym będzie lepsze wykorzystanie potencjału infrastruktury kolejowej do obsługi przewozów pasażerskich oraz rozwój połączeń kolejowych w ramach Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

8 883 437,29 PLN

ŚRODKI KRAJOWE *

1 336 565,52 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2017 – 2021

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.

WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **

8 880 640,29 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **

7 499 144,73 PLN

** Źródło: ANEKS nr RPDS.05.02.02.02-0003/18-05 do Umowy o dofinansowanie nr RPDS.05.02.02.02-0003/18.