Dostosowanie linii kolejowej nr 276 do obsługi przewozów pasażerskich we WROF poprzez budowę przystanku kolejowego Iwiny
W RAMACH PROJEKTU PLANOWANA JEST:
- budowa nowego przystanku osobowego zlokalizowanego na szlaku Lamowice – Smardzów linii kolejowej nr 276, w lokalizacji KM 6,350 linii kolejowej,
- budowa peronów naprzemianległych o długości krawędzi peronowej 150 m, z rezerwą na rozbudowę do 200 m, i wysokości 0,76 m ponad poziom główki szyny,
- dostosowanie peronów dla osób z ograniczoną zdolnością poruszania się,
- zapewnienie bezkolizyjnego skomunikowania pomiędzy peronami z wykorzystaniem nowego przejścia pod torami (budowa przepompowni wraz z zasilaniem),
- wyposażenie peronów w elementy obsługi podróżnych zaprojektowanych indywidualnie do zdefiniowanych potrzeb,
- wymiana nawierzchni torowej wraz z regulacją geometrii toru w planie i profilu na długości budowy peronu,
- dostosowanie infrastruktury towarzyszącej, tj. podtorza, sterowania ruchem kolejowym, elektroenergetyki, telekomunikacji i odwodnienia.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI
Efektem końcowym będzie lepsze wykorzystanie potencjału infrastruktury kolejowej do obsługi przewozów pasażerskich oraz rozwój połączeń kolejowych w ramach Wrocławskiego Obszaru Funkcjonalnego.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
8 883 437,29 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
1 336 565,52 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2017 – 2021
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **
8 880 640,29 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **
7 499 144,73 PLN
** Źródło: ANEKS nr RPDS.05.02.02.02-0003/18-05 do Umowy o dofinansowanie nr RPDS.05.02.02.02-0003/18.