Rewitalizacja linii kolejowej nr 137 na odcinku Legnica – Dzierżoniów
W RAMACH PROJEKTU PLANOWANE JEST:
- Ograniczona korekta układu torowego, zakładające przebudowę i przywrócenie parametrów technicznych, umożliwiające osiągniecie prędkości 100 km/h. Wyłączenie z zakresu niektórych stacji. Przewidywane do zabudowy odcinki dwutorowe.
- Częściowa wymiana nawierzchni torowej w celu likwidacji istniejących ograniczeń prędkości - tor bezstykowy, szyny 49E1, podkłady betonowe PS-83.
- Wykonanie wzmocnienia podtorza, w stopniu ograniczonym.
- Przebudowa i dostosowanie do wymagań wybranych istniejących peronów, budowa nowych peronów w miejscach zidentyfikowanych potrzeb przewozowych.
- Ograniczony remont istniejących obiektów inżynieryjnych, dla wybranych lokalizacji rozbiórka istniejących i budowa nowych obiektów. Dla nowoprojektowanych obiektów zapewnienie spełnienia nacisku 221 kN.
- Remont lub przebudowa wybranych przejazdów kolejowo-drogowych, w zakresie nawierzchni - podniesienie kategorii zgodnie z wymaganiami ruchowymi.
- Remont wytypowanych istniejących budynków i dostosowania do ewentualnych nowych potrzeb związanych z zabudową urządzeń SRK.
- Remont urządzeń systemu sterowania ruchem, w stopniu niezbędnym.
- Wymiana wyposażenia łączności ruchowej w zakresie niezbędnym.
- Rewitalizacja oświetlenia, zapewnienie zasilania dla nowo zabudowanych urządzeń, srk, eor, ssb.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI
Realizacja projektu wpłynie na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników, poprawę parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie nakładów na bieżące utrzymanie linii kolejowej przez:
- Osiągnięcie prędkości maksymalnej do V=100 km/h,
- Spełnienie nacisku 221 kN.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
1 065 204,00 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
159 777,00 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2017 – 2018
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.