Powrót

Budowa, przebudowa przystanków kolejowych na trasach Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej – poprawa dostępności komunikacyjnej poprzez utworzenie intermodalnych przystanków z Łódzką Koleją Aglomeracyjną – etap I

Oznaczenie: Logo Program Regionalny – Narodowa Strategia Spójności, logo Województwo Łódzkie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

ZAKRES PROJEKTU

Przebudowa peronów wraz z infrastrukturą do obsługi osób z ograniczoną możliwością poruszania się na 6 przystankach osobowych i 3 stacjach, budowa 8 nowych przystanków osobowych. Zabudowa urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej:

  • na linii nr 15 Bednary – Łódź Kaliska w km 16,838; 30,516; 36,753; 38,295; 44,627; 51,077; 51,572; 60,213; 
  • na linii nr 16 Łódź Widzew – Kutno w km 23,005.

CEL PROJEKTU

Wzrost znaczenia komunikacji kolejowej w obrębie Aglomeracji Łódzkiej, polegający na poprawie jakości świadczenia usług związanych z przewozem pasażerskim, a także komfortu i bezpieczeństwa podróżowania na objętych projektem 17 przystankach na liniach nr 15 (Bednary – Łódź Kaliska), 16 (Łódź Widzew – Kutno), 25 (Łódź Kaliska – Dębica) oraz 540 (Łódź Chojny – Łódź Widzew), co przyczyni się do wzmocnienia roli transportu kolejowego względem indywidualnego transportu kołowego.

KOSZT PROJEKTU

  • Wartość projektu: 42 262 860,00 PLN netto
  • Wartość projektu: 51 983 317,80 PLN brutto 
  • Kwota dofinansowania z RPO WŁ: 35 959 697,64 PLN
  • Źródło finansowania: EFRR, Fundusz Kolejowy, Środki własne