Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego
Realizowanego w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
W ramach Projektu pn.: „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego” FAZA II zostaną wykonane:
- prace dokumentacyjne: opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych;
prace budowlane obejmujące rozbudowę/budowę 4 węzłów multimodalnych:
a) rozbudowa trzech zintegrowanych węzłów komunikacyjnych Głowno, Stryków, na linii kolejowej nr 15 Bednary – Łódź Kaliska oraz Zduńska Wola na linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice, w tym:
- budowa kładek wyposażonych w windy, umożliwiających przemieszczanie się również osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
- dostosowanie infrastruktury do przyszłej zabudowy systemu SDIP i SMW;
- budowa miejsc postojowych w tym przystosowanych dla osób niepełnosprawnych;
- przebudowa podjazdów pod budynek dworca z ciągami pieszymi i przystankami autobusowymi wraz z peronami i ich wyposażeniem (mała architektura) w zakresie niezbędnym do dostosowania do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej możliwości poruszania się;
- budowa chodnika biegnącego wzdłuż linii kolejowej;
- budowa wiat rowerowych;
- zadaszenie (w obrębie działki kolejowej) dojścia do projektowanego w ramach odrębnego projektu przejścia podziemnego oraz wind z nim związanych;
- przebudowa budynku dworca PKP w Zduńskiej Woli obejmująca prace ogólnobudowlane, instalacyjne (obejmujące dostosowanie budynku do podłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej) i wykończeniowe, w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM;
- budowa peronów autobusowych;
- przebudowa ciągów pieszych wraz z dostosowaniem ich do osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej możliwości poruszania się;
oraz na terenie Miasta Zduńska Wola (koszt niekwalifikowany, prace w obrębie drogowej działki miejskiej 88/4):
- budowa peronu autobusowego 20 m wraz z wyposażeniem;
- budowa wiaty nad peronami autobusowymi po południowej stronie Placu Żelaznego;
przebudowa fragmentu ul. Dworcowej na odcinku ograniczonym jezdnią wokół Placu Żelaznego.
b) budowa jednego zintegrowanego węzła komunikacyjnego Pabianice Północ (nazwa robocza) na linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice, w tym:
- budowa 2 peronów jednokrawędziowych o długości 150 m, szerokości 4 m i wysokości 0,76 m ponad poziom główki szyn, wraz z elementami tzw. małej architektury z krawędziami wykonanymi z wielkogabarytowej płyty peronowej z górną powierzchnią ryflowaną, z pasem bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą przez osoby niewidome i niedowidzące, wraz z oświetleniem;
- budowa 5 miejsc postojowych (w tym jedno miejsce o wymiarach 5,0 x 3,6 m przystosowane dla osób niepełnosprawnych i odpowiednio oznakowane) zlokalizowanych przy ul. Karniszewickiej;
- budowa chodników oraz pochylni prowadzącej na oba perony, zapewniające dostęp do nich dla osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
- budowa przejścia w poziomie szyn zlokalizowane na zachód od projektowanych peronów zapewniające możliwość przemieszczania się między nimi;
- budowa wiaty rowerowej.
W zakresie wszystkich projektowanych dojść na każdym z węzłów multimodalnych zakłada się ich oświetlenie. Przewiduje się również likwidację kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną wynikającą z prowadzonych prac.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
94 142 756,27 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
13 921 203,31 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2018 – 2023
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.