Powrót

Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Program Regionalny, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Województwo Łódzkie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Realizowanego w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020

W ramach Projektu pn.: „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego” FAZA II zostaną wykonane:

  1. prace dokumentacyjne: opracowanie projektów budowlanych i wykonawczych;
  2. prace budowlane obejmujące rozbudowę/budowę 4 węzłów multimodalnych:

    a) rozbudowa trzech zintegrowanych węzłów komunikacyjnych Głowno, Stryków, na linii kolejowej nr 15 Bednary – Łódź Kaliska oraz Zduńska Wola na linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice, w tym:

  • budowa kładek wyposażonych w windy, umożliwiających przemieszczanie się również osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
  • dostosowanie infrastruktury do przyszłej zabudowy systemu SDIP i SMW;
  • budowa miejsc postojowych w tym przystosowanych dla osób niepełnosprawnych; 
  • przebudowa podjazdów pod budynek dworca z ciągami pieszymi i przystankami autobusowymi wraz z peronami i ich wyposażeniem (mała architektura) w zakresie niezbędnym do dostosowania do potrzeb osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej możliwości poruszania się;
  • budowa chodnika biegnącego wzdłuż linii kolejowej; 
  • budowa wiat rowerowych;
  • zadaszenie (w obrębie działki kolejowej) dojścia do projektowanego w ramach odrębnego projektu przejścia podziemnego oraz wind z nim związanych;
  • przebudowa budynku dworca PKP w Zduńskiej Woli obejmująca prace ogólnobudowlane, instalacyjne (obejmujące dostosowanie budynku do podłączenia do miejskiej sieci ciepłowniczej) i wykończeniowe, w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM;
  • budowa peronów autobusowych;
  • przebudowa ciągów pieszych wraz z dostosowaniem ich do osób niepełnosprawnych oraz o ograniczonej możliwości poruszania się;

oraz na terenie Miasta Zduńska Wola (koszt niekwalifikowany, prace w obrębie drogowej działki miejskiej 88/4):

  • budowa peronu autobusowego 20 m wraz z wyposażeniem;
  • budowa wiaty nad peronami autobusowymi po południowej stronie Placu Żelaznego;
  • przebudowa fragmentu ul. Dworcowej na odcinku ograniczonym jezdnią wokół Placu Żelaznego.

    b) budowa jednego zintegrowanego węzła komunikacyjnego Pabianice Północ (nazwa robocza) na linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice, w tym:

  • budowa 2 peronów jednokrawędziowych o długości 150 m, szerokości 4 m i wysokości 0,76 m ponad poziom główki szyn, wraz z elementami tzw. małej architektury z krawędziami wykonanymi z wielkogabarytowej płyty peronowej z górną powierzchnią ryflowaną, z pasem bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą przez osoby niewidome i niedowidzące, wraz z oświetleniem;
  • budowa 5 miejsc postojowych (w tym jedno miejsce o wymiarach 5,0 x 3,6 m przystosowane dla osób niepełnosprawnych i odpowiednio oznakowane) zlokalizowanych przy ul. Karniszewickiej;
  • budowa chodników oraz pochylni prowadzącej na oba perony, zapewniające dostęp do nich dla osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
  • budowa przejścia w poziomie szyn zlokalizowane na zachód od projektowanych peronów zapewniające możliwość przemieszczania się między nimi;
  • budowa wiaty rowerowej.

W zakresie wszystkich projektowanych dojść na każdym z węzłów multimodalnych zakłada się ich oświetlenie. Przewiduje się również likwidację kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną wynikającą z prowadzonych prac.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

94 142 756,27 PLN

ŚRODKI KRAJOWE *

13 921 203,31 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2018 – 2023

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA