Powrót

Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego – z mijanką w rejonie przystanku Łódź Marysin

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Program Regionalny, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Województwo Łódzkie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Realizowanego w ramach Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020

Projekt „Budowa zintegrowanych węzłów multimodalnych wraz z budową i przebudową przystanków kolejowych na terenie województwa łódzkiego – z mijanką w rejonie przystanku Łódź Marysin”, stanowi I fazę prac inwestycyjnych zaplanowanych na linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno na odcinku Łódź Widzew – Zgierz oraz na linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice. Obejmuje zaprojektowanie i wykonanie robót w branży torowej, inżynieryjnej, drogowej, sterowania ruchem kolejowym, telekomunikacyjnej, elektroenergetycznej oraz w zakresie obiektów inżynieryjnych i obiektów obsługi podróżnych.

a) Lokalizacja

Projekt jest zlokalizowany w Polsce, w województwie łódzkim, na terenie miasta Łodzi. Obejmie rozbudowę lub budowę 6 węzłów multimodalnych:

  1. Rozbudowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łódź Stoki na linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno;
  2. Rozbudowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łódź Arturówek na linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno;
  3. Rozbudowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łódź Marysin na linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno wraz z budową posterunku ruchu, tzw. „mijanki”;
  4. budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łódź Radogoszcz Wschód na linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno;
  5. budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łódź Warszawska na linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno;
  6. budowa zintegrowanego węzła komunikacyjnego Łódź Retkinia na linii kolejowej nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice/Zasieki. 

W tym również położony zostanie kabel światłowodowy między posterunkami Łódź Widzew i Zgierz.

b) Cel

Celem projektu jest zwiększenie dostępności komunikacji kolejowej na terenie miasta Łodzi, dopasowanie rozmieszczenia obiektów obsługi pasażerów do potrzeb mieszkańców oraz wzrost konkurencyjności i wykorzystania transportu kolejowego względem drogowego poprzez rozbudowę / budowę 6 węzłów multimodalnych. 

c) Korzyści z realizacji Projektu:

  • ułatwienie dokonywania przesiadek,
  • skrócenie czasu przesiadania się pasażerów,
  • zminimalizowanie drogi dojścia pomiędzy punktami odprawy środków i systemów transportu,
  • zwiększenie wygody podróżnych,
  • uzyskanie poprawy oferty przewozowej, a w konsekwencji zwiększenie ilości klientów przez: zwiększenie komfortu podróży, zwiększenie konkurencyjności kolei (prędkość i punktualność), zwiększenie bezpieczeństwa przewozu podróżnych i ładunków, eliminację barier architektonicznych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, 
  • wspieranie rozwoju terenów inwestycyjnych związanych z multimodalnym węzłem transportowym.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

61 329 301,53 PLN 

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

41 342 785,12 PLN 

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

12.2018 - 08.2020


ZDJĘCIA