Powrót

Rewitalizacja linii kolejowej nr 16 na odcinku Łódź Widzew - Zgierz

Oznaczenie: Logo Program Regionalny – Narodowa Strategia Spójności, logo Województwo Łódzkie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

ZAKRES PROJEKTU

  • Roboty torowe na długości 12,04 km,
  • Przebudowa 3-ch peronów na p.o. Łódź Stoki, p.o. Łódź Marysin, p.o. Łódź Arturówek,
  • Roboty na 5-ciu przejazdach kolejowych,
  • Roboty na 11-tu obiektach inżynieryjnych.

CELE/EFEKTY PROJEKTU

  • Zwiększenie wykorzystania transportu kolejowego w przewozach pasażerskich i towarowych;
  • Poprawa stanu technicznego infrastruktury,
  • Przywrócenie prędkości konstrukcyjnej V=100 km/h, co umożliwi przywrócenie ruchu pasażerskiego i wprowadzenie ruchu aglomeracyjnego,
  • Skrócenie czasu przejazdu z obecnych 25 minut do ok. 15 minut,
  • Poprawa bezpieczeństwa przewozu osób i rzeczy,
  • Przystosowanie infrastruktury kolejowej do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się,
  • Wzmocnienie roli transportu kolejowego względem indywidualnego transportu.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

  • Wartość projektu z umowy o dofinansowanie: 18 808 766,14 PLN netto,
  • Kwota dofinansowania z RPO WŁ (stanowiąca 82,14%): 15 448 674,11 PLN,
  • Kwota dofinansowania z FK (stanowiąca 17,86%): 3 360 092,03 PLN,
  • Wartość projektu po rozstrzygnięciu przetargów: 19 334 246,61 PLN netto,
  • Całkowity koszt inwestycji (łącznie z pracami przygotowawczymi w latach 2011-2012 - 247 000,00 PLN): 19 581 246,61 PLN.