Rewitalizacja linii kolejowej nr 16 Widzew - Kutno na odcinku Zgierz - Ozorków
OPIS PROJEKTU
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno na odcinku Zgierz – Ozorków” jest realizowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 i obejmuje przebudowę jednotorowej linii kolejowej nr 16 na odcinku Zgierz – Ozorków od km 14,204 do km 35,884.
Linia kolejowa nr 16 została wybudowana w latach 20-tych XX wieku. Na linii prowadzony jest ruch pociągów pasażerskich i towarowych. W ramach Projektu zostaną zaprojektowane i wykonane roboty budowlane w zakresie: układu torowego wraz z odwodnieniem, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń i układów elektroenergetyki, urządzeń i systemów telekomunikacyjnych, obiektów inżynieryjnych i budowlanych oraz przejazdów kolejowo-drogowych. Na przebudowywanej stacji Zgierz Północ zostanie odbudowany tor „mijankowy” oraz drugi peron.
CEL PROMOCJI PROJEKTU
Działania informacyjne i promujące dotyczące Projektu „Rewitalizacja linii kolejowej nr 16 Łódź Widzew – Kutno na odcinku Zgierz – Ozorków” mają na celu:
- zapewnienie kompleksowej, rzetelnej i stałej informacji o Projekcie;
- roli Unii Europejskiej w jego finansowaniu, a co za tym idzie rozwoju infrastruktury kolejowej w Polsce;
- budowanie świadomości społecznej dotyczącej istnienia Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020, jego dostępności, roli oraz korzyści, jakie oferuje;
- utrwalenie przekonania, że wykorzystane środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego oraz Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 przyczyniają się do rozwoju infrastruktury kolejowej, a tym samym rozwoju gospodarczego kraju i Unii Europejskiej;
- budowanie pozytywnego wizerunku PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. jako firmy efektywnie wykorzystującej wsparcie finansowe UE;
- informowanie o korzyściach dla społeczeństwa wynikających z realizacji Projektu;
- informowanie o planowanej organizacji robót, prowadzeniu ruchu pociągów podczas robót;
- informowanie o utrudnieniach dla pasażerów, wynikających z prowadzonych robót budowlanych.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
166 292 119,57 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
24 314 186,98 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2018 – 2022
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.