Modernizacja części infrastruktury technicznej linii kolejowej Nr 7 Warszawa Wschodnia - Dorohusk w obrębie przystanku osobowego Lublin Północny oraz stacji Świdnik dla sprawnego skomunikowania aglomeracji
ZAKRES PROJEKTU
- Przebudowa peronów na przystanku osobowym Lublin Północny – 2 szt. dla obsługi kolejowego ruchu podmiejskiego wraz z infrastrukturą techniczną i przystosowaniem dla obsługi osób niepełnosprawnych.
- Przebudowa krawędzi peronowej peronu Nr 2 przystanku osobowego Świdnik Miasto.
- Częściowa przebudowa układu torowego stacji Świdnik- tor Nr 14,16,B na dł. ok. 1 km, rozbiórka toru na dł. 0,287 km, wymiana części rozjazdowych - 20 szt., wymiana rozjazdu - 1szt., likwidacja 2 szt. rozjazdów.
- Budowa i przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym po modernizacji układu torowego.
- Przebudowa przejść podziemnych z dostosowaniem dla obsługi osób niepełnosprawnych – 2 szt. obiektu
- Modernizacja głowicy rozjazdowej i układu towarowego posterunku odgałęźnego Lublin Północny polegającej na dostosowaniu typu nawierzchni do obowiązujących standardów technicznych - 1 kpl.
CELE PROJEKTU
Stworzenie możliwości szybkiego i sprawnego przemieszczania się, umożliwiając dojazd młodych ludzi do pracy w aglomeracji lubelskiej oraz dojazd do szkół i uczelni. Poza tym jednym z celów jest zmniejszenie negatywnych skutków oddziaływania na środowisko oraz wpływ na odciążenie sieci drogi i przejęcie części podróżnych korzystających z transportu samochodowego przez transport kolejowy. Zmniejszenie czasu podróży w stosunku do transportu samochodowego użytkownikom przyszłego Portu Lotniczego Lublin S.A. w Świdniku.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU
15 963 462,25 PLN, w tym wydatki kwalifikowalne 12 960 711,00 PLN (dofinansowanie w ramach RPO WL - 10 653 056,39 zł, tj. 82,2%) na podstawie podpisanego przez Instytucję Zarządzającą Aneksu Nr 2 tzw. aneksu porządkującego do umowy o dofinansowanie.