Powrót

Modernizacja linii Nr 63 Dorohusk - Zawadówka Naftobaza (SZ) na odcinku Granica Państwa Dorohusk - Wólka Okopska w km 0,100 – 4,000

Oznaczenie: Logo Program Regionalny – Narodowa Strategia Spójności, logo Województwo Lubelskie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

ZAKRES PROJEKTU

  1. Kompleksowa wymiana istniejącej nawierzchni S49 na 60E1 z zastosowaniem podkładów strunobetonowych typu PS w torach szlakowych, gł. zasadniczych i dodatkowych na stacji Dorohusk łącznie dł. ok. 6,339 km ze wzmocnieniem górnych warstw podtorza.
  2. Przebudowa dwóch głowic rozjazdowych wschodniej i zachodniej w stacji Dorohusk polegająca na kompleksowej wymianie rozjazdów i skrzyżowań torów w torach głównych zasadniczych, torach głównych dodatkowych i torach stacyjnych obejmująca częściowe demontaże istniejącej infrastruktury kolejowej oraz zabudowę wstawek międzyrozjazdowych – 2 kpl.
  3. Kompleksowa wymiana nawierzchni torów dojazdowych do bocznic i ładowni Daniel, Damazy na dł. ok. 1,845 km. 
  4. Przebudowa przejazdów kolejowych - 3 szt. 
  5. Wymiana urządzeń srk na całości robót tj. ok. 6,339 km. toru.

CELE PROJEKTU

Generalnie przyjęty zakres ma na celu odtworzenie parametrów techniczno-eksploatacyjnych do prędkości V=60 km/h poprzez modernizację infrastruktury i osiągnięcie zwiększonej zdolności ruchowej oraz wypracowania korzystniejszej oferty przewozowej na linii. Ponadto ważnym celem jest złagodzenie skutków bezrobocia poprzez tworzenie nowych miejsc pracy w przyszłych terminalach przeładunkowych w rejonie przejścia granicznego Dorohusk co przełoży się na pobudzenie przedsiębiorczości i ożywienie współpracy gospodarczej z Ukrainą.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

26 759 359,00 PLN, w tym wydatki kwalifikowalne 21 753 053,29 PLN (dofinansowanie w ramach RPO WL - 18 490 095,29 zł, tj. 85%) na podstawie podpisanego  przez Instytucję Zarządzającą Aneksu Nr 2 tzw. aneksu porządkującego do umowy o dofinansowanie.