Powrót

Rewitalizacja linii kolejowej nr 30 na odcinku Lubartów – Parczew

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Program Regionalny, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Województwo Lubelskie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Celem realizacji Projektu jest wzmocnienie spójności wewnętrznej oraz dalsza poprawa dostępności zewnętrznej regionu oraz poprawa dostępności pasażerskiego i towarowego transportu kolejowego. 

Rewitalizacji zostanie poddany odcinek linii kolejowej nr 30 długości około 26,5 km, na którym jest obecnie jedna stacja (Parczew), jedna mijanka (Brzeźnica Bychawska) oraz 7 przystanków osobowych.

W ramach Projektu planowana jest:

  1. wymiana nawierzchni kolejowej z oczyszczaniem podsypki na szlakach oraz stacji Parczew (26,5 km toru, 14 rozjazdów na st. Parczew),
  2. naprawa podtorza na całej długości odcinka linii (26,5 km),
  3. odtworzenie odwodnienia na całej długości odcinka linii (26,5 km), 
  4. rewitalizacja /budowa/rozbudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym, urządzeń i sieci telekomunikacyjnych oraz urządzeń energetycznych (w tym na stacji Brzeźnica Bychawska, Parczew i Lubartów),
  5. rewitalizacja obiektów inżynieryjnych - 14 obiektów (remont średni - 3 obiekty, remont duży - 1 obiekt, wymiana przęsła – 2 obiekt, przebudowa - 5 obiektów, bieżące utrzymanie - 3 obiekty),
  6. rewitalizacja 8 istniejących przystanków osobowych w tym p.o. Ciecierzyn (korekta rozmieszczenia peronów, rewitalizacja istniejących peronów wraz z dojściami oraz przystosowanie peronów dla potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się),
  7. budowa dwóch nowych przystanków osobowych: Laski, Berejów,
  8. dostosowanie istniejących przejazdów kolejowo-drogowych do przyjętej kategorii oraz obowiązujących przepisów w tym urządzeń srk.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI

  • skrócenie czasu jazdy;
  • osiągniecie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich – V=120 km/h;
  • osiągniecie prędkości maksymalnej pociągów towarowych – V=80 km/h;
  • poprawa przepustowości linii;
  • zwiększenie dostępności transportu kolejowego;
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i podróżnych;
  • racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie degradacji infrastruktury kolejowej;
  • poprawa dostępności dla osób niepełnosprawnych;
  • wzrost liczby osób korzystających z transportu kolejowego (pasażerskiego i towarowego).

WARTOŚĆ PROJEKTU *

99 367 798,40 PLN

ŚRODKI KRAJOWE *

15 657 924,93 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2016 – 2023

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.

WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **

96 837 659,82 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **

80 962 093,87 PLN

** Źródło: ANEKS nr 5 - do weryfikacji, Aneks nr 5 do RPLU.08.03.00-06-0001/20-00