Powrót

Modernizacja linii kolejowej nr 358 Zbąszynek - Gubin na odcinku Zbąszynek - Czerwieńsk - II etap

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Program Regionalny, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Województwo Lubuskie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

W RAMACH PROJEKTU PLANOWANA JEST:

  1. rozbiórka likwidowanych torów, rozjazdów oraz kozłów oporowych wraz z uporządkowaniem terenu na ST Babimost i ST Sulechów;
  2. przebudowa układu torowego stacji Babimost i ST Sulechów, zapewniająca możliwość budowy peronu dostosowanego do wymogów Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz.U. 1998 nr 151 poz. 987 z późniejszymi zmianami);
  3. wymiana nawierzchni w torze głównym zasadniczym na nową oraz wymianę podkładów w torze 2 wraz z uzupełnieniem podsypki i regulacja toru w planie i profilu na stacji Babimost;
  4. wymiana nawierzchni w torze głównym zasadniczym na nową oraz wymianę podkładów w torze 4 wraz z uzupełnieniem podsypki i regulacja toru w planie i profilu na stacji Sulechów;
  5. wyspawanie złączy klasycznych;
  6. poprawa układu geometrycznego toru w km 28,500 – 28,900, 34,800 – 35,500 oraz przed wjazdem na stację Czerwieńsk;
  7. wymiana podkładów w torze szlakowym na nowe strunobetonowe typu PS83;
  8. regulacja rozjazdów w torze głównym zasadniczym na wszystkich posterunkach objętych zakresem opracowania;
  9. miejscowa wymiana szyn i oczyszczenie podsypki;
  10. oczyszczenie istniejących rowów odwadniających;
  11. dostosowanie peronów na stacjach i przystankach osobowych do aktualnie obowiązujących przepisów;
  12. budowa przy docelowych przystankach kolejowych ciągów pieszych, wiat zadaszonych, oświetlenia;
  13. montaż centralek DGT w ND Babimost i PODG Kosieczyn;
  14. budowa kanalizacji teletechnicznej w ramach remontu peronów (prace przygotowawcze pod budowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, sieci czasu oraz SMW);
  15. budowa urządzeń TVU dla przejazdów kat. A i B;
  16. usunięcie kolizji urządzeń srk z przebudowywanym układem torowym;
  17. wymiana sygnalizatorów kształtowych na świetlne;
  18. dostosowanie urządzeń przejazdowych do prędkości V=120 km/h;
  19. modernizacja oświetlenia peronów i rozjazdów na stacjach i przystankach osobowych;
  20. modernizacja elektrycznego ogrzewania rozjazdów;
  21. budowa nowych przyłączy na przejazdach w których uległa zmianie kategoria oraz w miejscach gdzie znacznie wzrasta zapotrzebowanie na moc;
  22. demontaż i zabudowa wybranych konstrukcji wsporczych wraz z uczynieniem indywidualnym;
  23. przebudowa konstrukcji wsporczych z przewieszeniem sieci trakcyjnej na stacji Babimost w związku ze zmianami układu torowego;
  24. zabudowa odłącznika w torze 5 na stacji Babimost;
  25. wymiana kotwień środkowych oraz głowic odciągów w wybranych lokatach;
  26. montaż uszynienia indywidulanego na nowobudowanych konstrukcjach;
  27. wymiana wieszaków przelotowych oraz zwykłych;
  28. ogólna estetyzacja linii kolejowej oraz rozbiórkę elementów infrastruktury, zagrażających bezpieczeństwu ruchu kolejowego i pasażerów.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI

  1. uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii (V=120 km/h), bez wykraczania poza tereny kolejowe z lokalnymi ograniczeniami;
  2. zapewnienie dopuszczalnych nacisków (w tym poprzez zapewnienie nośności obiektów inżynieryjnych i podtorza) – 196 kN dla pociągów pasażerskich na wszystkich odcinkach objętych inwestycją.

Realizacja projektu wpłynie na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników, poprawę parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie nakładów na bieżące utrzymanie linii kolejowej.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

163 958 617,60 PLN

ŚRODKI KRAJOWE *

22 075 716,33 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2017 – 2024

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA