Rewitalizacja linii kolejowej nr 203 na odcinku Krzyż - Gorzów Wielkopolski
W RAMACH PROJEKTU PLANOWANA JEST:
- przebudowa układu torów na stacjach: Nowe Drezdenko, Stare Kurowo, Strzelce Krajeńskie Wschód, Górki Noteckie dla zapewnienia peronu wyspowego spełniającego wymogi Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie (Dz. U. 1998 nr 151 poz. 987) oraz TSI PRM;
- zmiana funkcji posterunku Santok z posterunku odgałęźnego, przystanku osobowego i ładowni na przystanek osobowy i posterunek odstępowy;
- odbudowa dawnego przystanku osobowego Czechów;
- ciągłą wymiana podkładów w torze nr 2 na nowe podkłady strunobetonowe typu PS83 z przytwierdzeniem sprężystym typu SB;
- wymiana w wybranych lokalizacjach w torze nr 1 podkładów drewnianych i podkładów strunobetonowych (gównie w obrębie stacji i przystanków osobowych) na nowe podkłady typu PS83;
- uzupełnienie podsypki tłuczniowej do wymaganej grubości wraz z profilowaniem i regulacją toru w planie i profilu;
- dostosowanie peronów na stacjach i przystankach osobowych do aktualnie obowiązujących przepisów;
- budowa przy docelowych przystankach kolejowych ciągów pieszych, wiat zadaszonych, oświetlenia;
- częściowa wymiana napędów zwrotnicowych na elektryczne i objęcie ich kontrolą niezajętości przy pomocy licznika osi;
- całkowita wymiana sygnalizatorów kształtowych na sygnalizatory świetlne;
- modernizacja oświetlenia na stacjach, posterunkach szlakowych oraz przejazdach kolejowych;
- Zabudowa kompletnych systemów ogrzewania rozjazdów (w rozjazdach dla których przewidziano wymianę napędów zwrotnicowych na elektryczne);
- Zasilenie urządzeń wzdłuż linii kolejowej;
- budowa urządzeń TVU dla przejazdów kat. A i B;
- budowa kanalizacji teletechnicznej w ramach remontu peronów (prace przygotowawcze pod budowę Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, sieci czasu oraz SMW);
- ogólna estetyzacja linii kolejowej oraz rozbiórkę elementów infrastruktury, zagrażających bezpieczeństwu ruchu kolejowego i pasażerów.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI
- uzyskanie prędkości wynikającej z istniejącej geometrii (V=120 km/h), bez wykraczania poza tereny kolejowe, z lokalnymi ograniczeniami;
- zapewnienie dopuszczalnych nacisków (w tym poprzez zapewnienie nośności obiektów inżynieryjnych i podtorza) – 196 kN dla pociągów pasażerskich na wszystkich odcinkach objętych inwestycją.
Realizacja projektu wpłynie na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników, poprawę parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie nakładów na bieżące utrzymanie linii kolejowej.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
6 805 082,79 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
984 833,09 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2017 – 2021
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.