Powrót

Prace na linii kolejowej nr 28 Wieliszew - Zegrze

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Program Regionalny, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Województwo Mazowieckie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Przedmiotem projektu „Prace na linii kolejowej nr 28 Wieliszew - Zegrze" jest opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych mających na celu przywrócenie na linii kolejowej nr 28 Wieliszew – Zegrze do ruchu i uruchomienie przewozów pasażerskich. W ramach projektu zostaną wykonane prace na linii kolejowej o długości około 3,44 km. 

ZAKRES PRAC

  1. Wymiana nawierzchni torowej na całej długości linii kolejowej około 3,44 km (tj. około 3,8 km toru).
  2. Zabudowa sieci trakcyjnej na całej długości linii kolejowej tj. około 3,44 km.
  3. Zabudowa nowych rozjazdów na stacji Zegrze (2 szt.).
  4. Budowa dwóch peronów na stacji Zegrze i jednego peronu jednokrawędziowego na nowym przystanku kolejowym w rejonie skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 631, z udogodnieniami dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.
  5. Budowa nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym – srk.
  6. Przebudowa przejazdu kolejowo-drogowego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 631.
  7. Przebudowa urządzeń elektroenergetyki, telekomunikacji, usunięcie ewentualnych kolizji z innymi sieciami.
  8. Przebudowa dwóch przepustów.

CELE PROJEKTU

  1. Przywrócenie ruchu kolejowego na jednotorowej, nieeksploatowanej linii kolejowej nr 28 Wieliszew – Zegrze z prędkością:
  2. 60 km/h (po zakończeniu robót budowlanych), 
  3. 80 km/h (po uzyskaniu zezwolenia na dopuszczenie do eksploatacji podsystemów strukturalnych).
  4. Zwiększenie udziału transportu kolejowego w północnej części województwa mazowieckiego. 
  5. Wyższy komfort obsługi podróżnych. 
  6. Zwiększenie konkurencyjności oraz poprawa jakości i dostępności usług w regionalnym transporcie kolejowym. 

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z PROJEKTU

  1. Zwiększenie dostępności komunikacyjnej wewnątrz regionu poprzez przywrócenie połączenia kolejowego na trasie Wieliszew – Zegrze.
  2. Lepszy dojazd mieszkańców gmin położonych wzdłuż linii kolejowej do Warszawy i mieszkańców stolicy nad Zalew Zegrzyński.
  3. Rozwój transportu przyjaznego dla środowiska i mieszkańców poprzez uruchomienie środka transportu zbiorowego.
  4. Zwiększenie maksymalnej prędkości z 60 km/h do 80km/h – skrócenie czasu przejazdu. 
  5. Osiągniecie przepustowości dla odcinka linii kolejowej nr 28 ok. 31 par pociągów/ na dobę.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

46 567 290,66 PLN

ŚRODKI KRAJOWE *

8 824 890,38 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2018 – 2024

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.

WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **

44 995 601,00 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **

35 996 480,80 PLN

** Źródło: ANEKS nr RPMA.07.02.00-14-d908/20-04 do Umowy o dofinansowanie nr RPMA.07.02.00-14-d908/20.


ZDJĘCIA