Rewitalizacja linii kolejowej nr 288 Nysa – Brzeg
W RAMACH PROJEKTU PLANOWANA JEST:
- Wymiana nawierzchni torowej na wybranych odcinkach linii kolejowej nr 288 na odcinku Nysa - Brzeg (łączna długość wymienianej nawierzchni 30,910 km).
- Rozbiórka istniejących i budowa nowych peronów jednokrawędziowych:
- P.o. Myśliczyn km 6,467,
- P.o. Pakosławice km 9,40,
- P.o. Skoroszyce km 15,075,
- P.o. Stary Grodków km 32,594,
- P.o. Czeska Wieś km 35,907.
- Przeprowadzenie remontów i napraw głównych na obiektach inżynieryjnych najbardziej zdegradowanych.
- Demontaż istniejących urządzeń SHP od strony stacji Brzeg i montaż nowych urządzeń SHP w wersji antykradzieżowej przed stacjami Nysa, Grodków Śląski i Brzeg.
- Na peronach przystanków osobowych Chróścina Nyska, Grodków Śląski, Lipowa Śląska, Olszanka - budowa kanalizacji teletechnicznej dwuotworowej na całej długości peronów, a także dwururowego łącznika między peronami dla obserwacji obiektów kolejowych (kontenery teletechniczne).
- Instalacja urządzeń sygnalizacji i gaszenia pożaru, sygnalizacji włamania i kontroli dostępu w projektowanych kontenerach teletechnicznych.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI
Realizacja projektu wpłynie na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników, poprawę parametrów techniczno-eksploatacyjnych oraz poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie nakładów na bieżące utrzymanie linii kolejowej.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
5 053 862,80 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
661 200,15 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2017 – 2021
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **
4 408 001,10 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **
3 746 800,93 PLN
** Źródło: ANEKS nr RPOP.06.02.00-16-0001/19-02 do Umowy o dofinansowanie nr RPOP.06.02.00-16-0001/19.