Powrót

Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Program Regionalny, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Województwo Podkarpackie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

ZAKRES PROJEKTU

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica” podzielony został na dwa etapy:

  • Etap I – Wykonanie dokumentacji projektowej dla odcinka Padew Narodowa – Mielec (km 275,300 – 290,645) oraz wykonanie dokumentacji i robót budowlanych na odcinku Mielec – Dębica wraz ze stacją Mielec (km 290,645 - 323,213),
  • Etap II – Wykonanie robót budowlanych na odcinku Padew Narodowa – Mielec odcinek ten planowany jest do realizacji w nowej perspektywie finansowej (w km 275,300 – 290,645).

Roboty budowlane realizowane w ramach etapu I (odcinek Mielec – Dębica wraz ze stacją Mielec) obejmować będą:

  1. wymianę 32 kilometrów nawierzchni kolejowej, 
  2. przebudowę 37 obiektów inżynieryjnych,
  3. przebudowę 40 przejazdów kolejowych,
  4. przebudowę peronów na stacjach i przystankach osobowych (Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław - Tuszyma, Dąbie, Pustków, Kochanówka-Pustków, Pustynia, Mielec),
  5. przebudowę układu torowego na stacji Mielec,
  6. budowę przejścia podziemnego pod torami na stacji Mielec, które oprócz pełnienia funkcji dojścia do peronów będzie pełniło funkcję przeprawy z jednej na drugą stronę stacji,
  7. odtworzenie odwodnienia torowiska.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  1. przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich,
  2. osiągnięcie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich V=120 km/h,
  3. osiągnięcie prędkości maksymalnej pociągów towarowych V=70 km/h,
  4. skrócenie czasu przejazdu,
  5. poprawa przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń,
  6. zwiększenie dostępności transportu kolejowego,
  7. poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowych,
  8. poprawa oddziaływania transportu na środowisko, poprzez zmniejszenie hałasu, poprawę odwodnienia linii, a także przejęcie części ruchu przez transport kolejowy z gałęzi mniej przyjaznych dla środowiska naturalnego. 

WARTOŚĆ PROJEKTU *

349 024 162,81 PLN

ŚRODKI KRAJOWE *

51 001 892,20 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2016 – 2023

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA