Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica
ZAKRES PROJEKTU
Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25 na odcinku Padew – Mielec – Dębica” podzielony został na dwa etapy:
- Etap I – Wykonanie dokumentacji projektowej dla odcinka Padew Narodowa – Mielec (km 275,300 – 290,645) oraz wykonanie dokumentacji i robót budowlanych na odcinku Mielec – Dębica wraz ze stacją Mielec (km 290,645 - 323,213),
- Etap II – Wykonanie robót budowlanych na odcinku Padew Narodowa – Mielec odcinek ten planowany jest do realizacji w nowej perspektywie finansowej (w km 275,300 – 290,645).
Roboty budowlane realizowane w ramach etapu I (odcinek Mielec – Dębica wraz ze stacją Mielec) obejmować będą:
- wymianę 32 kilometrów nawierzchni kolejowej,
- przebudowę 37 obiektów inżynieryjnych,
- przebudowę 40 przejazdów kolejowych,
- przebudowę peronów na stacjach i przystankach osobowych (Wojsław, Rzochów, Rzemień, Przecław - Tuszyma, Dąbie, Pustków, Kochanówka-Pustków, Pustynia, Mielec),
- przebudowę układu torowego na stacji Mielec,
- budowę przejścia podziemnego pod torami na stacji Mielec, które oprócz pełnienia funkcji dojścia do peronów będzie pełniło funkcję przeprawy z jednej na drugą stronę stacji,
- odtworzenie odwodnienia torowiska.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich,
- osiągnięcie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich V=120 km/h,
- osiągnięcie prędkości maksymalnej pociągów towarowych V=70 km/h,
- skrócenie czasu przejazdu,
- poprawa przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń,
- zwiększenie dostępności transportu kolejowego,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowych,
- poprawa oddziaływania transportu na środowisko, poprzez zmniejszenie hałasu, poprawę odwodnienia linii, a także przejęcie części ruchu przez transport kolejowy z gałęzi mniej przyjaznych dla środowiska naturalnego.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
349 024 162,81 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
51 001 892,20 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2016 – 2023
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.