Powrót

Rewitalizacja linii kolejowej nr 59 na odcinku granica państwa – Chryzanów (S)

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Program Regionalny, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Województwo Podlaskie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

ZAKRES PRAC DO REALIZACJI

  1. Opracowanie dokumentacji projektowej. 
  2. Kompleksowa wymiana nawierzchni torowej (1520 mm) materiałem nowym w torze nr 1 na odcinku od granicy państwa (km 0,000) do stacji Zabłotczyzna (km 20,132).
  3. Kompleksowa wymiana 9 kpl. rozjazdów zwyczajnych (1520 mm) w tym: 5 kpl. na stacji Siemianówka, 1 kpl. na stacji Mikłaszewo i 3 kpl. na stacji Zabłotczyzna. 
  4. Remont bieżący 12 obiektów inżynieryjnych oraz przebudowa 1 obiektu inżynieryjnego.
  5. Przebudowa 12 przejazdów kolejowo-drogowych w zakresie dostosowania nawierzchni drogowej do nowej niwelety toru z wykonaniem odwodnienia opaskowego oraz uzyskaniem przepisowych trójkątów widoczności.
  6. Prace w branży sterowanie ruchem kolejowym na stacji Siemianówka w zakresie centralizacji urządzeń w nastawni dysponującej Sm oraz remont istniejącej blokady liniowej na szlaku Svislac (granica państwa) – Siemianówka. 
  7. Remont obiektów kubaturowych – budynki nastawni dysponującej i wykonawczej na stacji Siemianówka w zakresie dostosowania do nowych urządzeń srk.
  8. Wyposażenie rozjazdów na stacji Siemianówka w urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  1. Skrócenie czasu jazdy pociągów (o około 4,5 minuty) na odcinku granica państwa – Siemianówka oraz Siemianówka – Mikłaszewo – Zabłotczyzna – (Chryzanów) z obsługą bocznic i terminali przeładunkowych usytuowanych wzdłuż linii kolejowej. 
  2. Podniesienie prędkości pociągów z 50 km/h do 60 km/h.
  3. Poprawa częstotliwości skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń poprzez zwiększenie przepustowości linii dzięki wybudowaniu nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym. 
  4. Zwiększenie dostępności transportu kolejowego, poprawa częstotliwości i punktualności realizowanych połączeń.
  5. Usprawnienie informacji dla przewoźników.
  6. Uzyskanie nacisków osiowych, min. 245 k/N.
  7. Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowo-drogowych.
  8. Zapewnienie interoperacyjności kolei i umożliwienie niedyskryminującego dostępu do polskiej infrastruktury kolejowej różnym operatorom.
  9. Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko.

Zrealizowanie przedmiotowego projektu w założonym zakresie ma szansę zwiększyć konkurencyjność transportu kolejowego w stosunku do transportu samochodowego, co może zapewnić przeniesienie części przewozów towarowych z transportu drogowego na transport szynowy.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

78 896 525,69 PLN

ŚRODKI KRAJOWE *

10 963 697,09 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2019 – 2022

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.

WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **

73 157 128,65 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **

62 183 559,34 PLN

** Źródło: Aneks nr UDA-RPPD.04.02.00-20-0003/18-03 do Umowy o dofinansowanie nr UDA-RPPD.04.02.00-20-0003/18.


ZDJĘCIA