Rewitalizacja linii kolejowej nr 59 na odcinku granica państwa – Chryzanów (S)
ZAKRES PRAC DO REALIZACJI
- Opracowanie dokumentacji projektowej.
- Kompleksowa wymiana nawierzchni torowej (1520 mm) materiałem nowym w torze nr 1 na odcinku od granicy państwa (km 0,000) do stacji Zabłotczyzna (km 20,132).
- Kompleksowa wymiana 9 kpl. rozjazdów zwyczajnych (1520 mm) w tym: 5 kpl. na stacji Siemianówka, 1 kpl. na stacji Mikłaszewo i 3 kpl. na stacji Zabłotczyzna.
- Remont bieżący 12 obiektów inżynieryjnych oraz przebudowa 1 obiektu inżynieryjnego.
- Przebudowa 12 przejazdów kolejowo-drogowych w zakresie dostosowania nawierzchni drogowej do nowej niwelety toru z wykonaniem odwodnienia opaskowego oraz uzyskaniem przepisowych trójkątów widoczności.
- Prace w branży sterowanie ruchem kolejowym na stacji Siemianówka w zakresie centralizacji urządzeń w nastawni dysponującej Sm oraz remont istniejącej blokady liniowej na szlaku Svislac (granica państwa) – Siemianówka.
- Remont obiektów kubaturowych – budynki nastawni dysponującej i wykonawczej na stacji Siemianówka w zakresie dostosowania do nowych urządzeń srk.
- Wyposażenie rozjazdów na stacji Siemianówka w urządzenia elektrycznego ogrzewania rozjazdów.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- Skrócenie czasu jazdy pociągów (o około 4,5 minuty) na odcinku granica państwa – Siemianówka oraz Siemianówka – Mikłaszewo – Zabłotczyzna – (Chryzanów) z obsługą bocznic i terminali przeładunkowych usytuowanych wzdłuż linii kolejowej.
- Podniesienie prędkości pociągów z 50 km/h do 60 km/h.
- Poprawa częstotliwości skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń poprzez zwiększenie przepustowości linii dzięki wybudowaniu nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym.
- Zwiększenie dostępności transportu kolejowego, poprawa częstotliwości i punktualności realizowanych połączeń.
- Usprawnienie informacji dla przewoźników.
- Uzyskanie nacisków osiowych, min. 245 k/N.
- Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowo-drogowych.
- Zapewnienie interoperacyjności kolei i umożliwienie niedyskryminującego dostępu do polskiej infrastruktury kolejowej różnym operatorom.
- Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko.
Zrealizowanie przedmiotowego projektu w założonym zakresie ma szansę zwiększyć konkurencyjność transportu kolejowego w stosunku do transportu samochodowego, co może zapewnić przeniesienie części przewozów towarowych z transportu drogowego na transport szynowy.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
78 896 525,69 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
10 963 697,09 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2019 – 2022
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **
73 157 128,65 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **
62 183 559,34 PLN
** Źródło: Aneks nr UDA-RPPD.04.02.00-20-0003/18-03 do Umowy o dofinansowanie nr UDA-RPPD.04.02.00-20-0003/18.