Powrót
Rewitalizacja i modernizacja tzw. "Helskiego korytarza kolejowego" – linii kolejowej nr 213 Reda – Hel
ZAKRES PROJEKTU
Rewitalizacja i modernizacja będzie polegać przede wszystkim na:
- całkowitej lub częściowej wymianie nawierzchni kolejowej wybranych odcinków linii kolejowej (lokalne wzmocnienia podtorza, wymiany elementów nawierzchni, renowacja podsypki, podbicie z regulacją położenia osi torów i stabilizacją, itp.);
- modernizacji urządzeń sterowania ruchem kolejowym;
- zmianie sposobu zabezpieczenia przejazdów kolejowych (instalacje urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej i telewizji przemysłowej) wraz z naprawą nawierzchni drogowej i kolejowej na tych przejazdach;
- naprawie istniejących peronów i urządzeń do obsługi podróżnych;
- remoncie niektórych obiektów inżynieryjnych;
- modernizacji urządzeń elektroenergetycznych (zasilanie, oświetlenie, EOR) i urządzeń łączności kolejowej.
CELE PROJEKTU
1. Podwyższenie prędkości do:
- 100 km/h na odcinku Reda - Puck (od km 0,000 do km 16,000) i na odcinku Władysławo - Hel (od km 26,700 do km 61,800),
- 90 km/h na odcinku Puck - Władysławowo (od km 16,000 do km 26,700).
2. Skrócenie czasu jazdy o ok. 15 - 25 min w zależności od taboru.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
14 547 880,55 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2008 – 2019
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.