Powrót

Rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 połączenia: Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Program Regionalny, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Województwo Śląskie, logo Unia Europejska - Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

W ramach realizacji Projektu przygotowana zostanie dokumentacja przedprojektowa oraz projektowa, niezbędna do realizacji przedsięwzięcia: 

  • opracowanie dokumentacji przedprojektowej,
  • inwentaryzacja przyrodnicza,
  • wykonanie prac projektowych.

W ramach powyższych elementów pozyskane zostaną:

  • studium wykonalności inwestycji,
  • dokumentacja środowiskowa (inwentaryzacja przyrodnicza, raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko) oraz Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach,
  • koncepcja programowo-przestrzenna,
  • projekty budowlane wraz z dokumentacją geotechniczną i geologiczno-inżynierską,
  • komplet materiałów niezbędnych do uzyskania pozwoleń na budowę,
  • certyfikacja na etapie projektowania,
  • materiały przetargowe niezbędne do wyłonienia wykonawców robót budowlanych.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z PROJEKTU

Dokumentacja wytworzona w ramach projektu umożliwi pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz realizację robót budowlanych na liniach kolejowych nr 140, 169, 179, 885 oraz 138 objętych inwestycją, co pozwoli osiągnąć następujące cele: 

  1. Zwiększenie dostępności przestrzennej i czasowej transportu kolejowego. 
  2. Poprawa niezawodności, wydajności i efektywności transportu kolejowego – zwiększenie przepustowości oraz punktualności realizowanych połączeń. 
  3. Skrócenie czasu jazdy. 
  4. Integrację transportu kolejowego z innymi gałęziami transportu. 
  5. Przejęcie ruchu pasażerskiego przez transport kolejowy z gałęzi transportu mniej przyjaznych dla środowiska (przede wszystkim transportu drogowego). 
  6. Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i bezpieczeństwa osobistego podróżnych. 
  7. Podwyższenie komfortu podróżowania. 
  8. Racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej. 
  9. Umożliwienie równego, niedyskryminowanego dostępu do infrastruktury kolejowej pasażerom o ograniczonej możliwości poruszania się. 
  10. Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

14 292 474,61 PLN

ŚRODKI KRAJOWE *

2 046 189,84 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2017 – 2023

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.

WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **

13 272 265,61 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **

11 281 425,77 PLN

** Źródło: ANEKS nr UDA-RPSL.06.02.00-24-0346/19-02 do Umowy o dofinansowanie nr UDA-RPSL.06.02.00-24-0346/19.