Rewitalizacja linii kolejowych nr 140/169/179/885/138 połączenia: Orzesze Jaśkowice – Tychy – Baraniec – KWK Piast – Nowy Bieruń – Oświęcim
W ramach realizacji Projektu przygotowana zostanie dokumentacja przedprojektowa oraz projektowa, niezbędna do realizacji przedsięwzięcia:
- opracowanie dokumentacji przedprojektowej,
- inwentaryzacja przyrodnicza,
- wykonanie prac projektowych.
W ramach powyższych elementów pozyskane zostaną:
- studium wykonalności inwestycji,
- dokumentacja środowiskowa (inwentaryzacja przyrodnicza, raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko) oraz Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach,
- koncepcja programowo-przestrzenna,
- projekty budowlane wraz z dokumentacją geotechniczną i geologiczno-inżynierską,
- komplet materiałów niezbędnych do uzyskania pozwoleń na budowę,
- certyfikacja na etapie projektowania,
- materiały przetargowe niezbędne do wyłonienia wykonawców robót budowlanych.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z PROJEKTU
Dokumentacja wytworzona w ramach projektu umożliwi pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych oraz realizację robót budowlanych na liniach kolejowych nr 140, 169, 179, 885 oraz 138 objętych inwestycją, co pozwoli osiągnąć następujące cele:
- Zwiększenie dostępności przestrzennej i czasowej transportu kolejowego.
- Poprawa niezawodności, wydajności i efektywności transportu kolejowego – zwiększenie przepustowości oraz punktualności realizowanych połączeń.
- Skrócenie czasu jazdy.
- Integrację transportu kolejowego z innymi gałęziami transportu.
- Przejęcie ruchu pasażerskiego przez transport kolejowy z gałęzi transportu mniej przyjaznych dla środowiska (przede wszystkim transportu drogowego).
- Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i bezpieczeństwa osobistego podróżnych.
- Podwyższenie komfortu podróżowania.
- Racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej.
- Umożliwienie równego, niedyskryminowanego dostępu do infrastruktury kolejowej pasażerom o ograniczonej możliwości poruszania się.
- Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
14 292 474,61 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
2 046 189,84 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2017 – 2023
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.
WARTOŚĆ PROJEKTU OBJĘTA UMOWĄ O DOFINANSOWANIE **
13 272 265,61 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ **
11 281 425,77 PLN
** Źródło: ANEKS nr UDA-RPSL.06.02.00-24-0346/19-02 do Umowy o dofinansowanie nr UDA-RPSL.06.02.00-24-0346/19.