Rewitalizacja linii kolejowych nr 694/157/190/191 Bronów – Bieniowiec – Skoczów – Goleszów – Cieszyn/Wisła Głębce
W RAMACH PROJEKTU PLANOWANE JEST:
1. Opracowanie dokumentacji projektowej, powykonawczej i certyfikacji.
2. Wymiana nawierzchni torowej, wymiana rozjazdów, wzmocnienie podtorza oraz wymiana i uzupełnienie podsypki tłuczniowej, odbudowa odwodnienia na liniach kolejowych nr:
- 694 na szlaku podg Bronów – podg Bieniowiec od km 0,000 do km 3,217,
- 157 na szlaku podg Bieniowiec – Skoczów od km 12,650 do km 23,721,
- 190 na odcinku Skoczów – Cieszyn od km 21,506 do km 39,122,
- 191 na odcinku Goleszów – Wisła Głębce od km -0,550 do km 19,543.
3. Przebudowa układu torowego na stacjach: Pierściec, Skoczów, Goleszów, Cieszyn, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko.
4. Korekta układu geometrycznego torów bez wykroczeń infrastruktury kolejowej poza granice terenów kolejowych.
5. Przebudowa i dostosowanie do wymagań istniejących peronów.
6. Budowa nowych stacji pasażerskich:
- na linii kolejowej nr 157 – Skoczów Bajerki (nazwa robocza),
- na linii kolejowej nr 191 – Ustroń Brzegi (nazwa robocza).
7. Przesunięcie w inną lokalizację (w miejsca zidentyfikowanych potrzeb przewozowych) i zmiana nazwy stacji pasażerskich:
- na linii kolejowej nr 190 – z Cieszyn Mnisztwo na Cieszyn Uniwersytet (nazwa robocza),
- na linii kolejowej nr 191 – z Wisła Obłaziec na Wisła Jawornik (nazwa robocza).
8. Odnowienie istniejących obiektów inżynieryjnych oraz przebudowa obiektów inżynieryjnych (dla wybranych lokalizacji).
9. Przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych oraz zmiana ich kategorii zgodnie z wymaganiami ruchowymi.
10. Kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej na stacjach objętych przebudową układu torowego oraz odbudowa sieci trakcyjnej na szlaku Goleszów – Cieszyn (obecnie wyłączonym z eksploatacji).
11. Przebudowa urządzeń łączności ruchowej przewodowej i radiowej.
12. Budowa nowego budynku na potrzeby LCS Skoczów.
13. Budowa systemu nadrzędnego LCS obejmującego zdalnym sterowaniem stacje: Pierściec, Skoczów, Goleszów, Ustroń, Ustroń Polana i Wisła Uzdrowisko.
14. Zabudowa wewnętrznych i zewnętrznych urządzeń komputerowych srk z urządzeniami niezajętości torów i rozjazdów wybudowanych w oparciu o system liczników osi.
15. Zabudowę blokady liniowej na szlaku Goleszów – Cieszyn.
16. Postawienie tablic informacyjnych i pamiątkowych.
KORZYŚCI WYNIKAJĄC Z INWESTYCJI
Realizacja projektu wpłynie na polepszenie oferty przewozowej dla przewoźników, poprawę parametrów techniczno-ruchowych oraz poprawę bezpieczeństwa, zmniejszenie nakładów na bieżące utrzymanie linii kolejowej.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
504 617 996,68 PLN
ŚRODKI KRAJOWE *
65 241 861,17 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2017 – 2024
* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.